سؤال کریمی‌قدوسی از ظریف

به گزارش افکارنیوز، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در جلسه علنی امروز مجلس و در سؤال از وزیر امور خارجه با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به نیویورک و مواضع وی گفت: درباره سفر آقای ظریف باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد اول آن است که مرزبندی شفاف با دشمن یک امر حکومتی و اعتقادی است. جناب آقای ظریف در شبکه ABC آمریکا حضور پیدا می‌کند و در موضوع هولوکاست از ایشان سؤالی می‌شود.

وی پس از پخش بخشی از سخنان محمدجواد ظریف از تلویزیویون‌های مجلس در مصاحبه با شبکه ABC افزود: آقای ظریف شما در سفر به نیویورک کشتار یهودیان را تأیید کردید، رهبر انقلاب در سایت خودشان و در بخش انگلیسی که سند آن درست است قبول نمی‌کنند هولوکاست را و هولوکاست را یک افسانه می‌دانند.

نماینده مردم مشهد ادامه داد: من با آقای ظریف صحبت کردم و ایشان به صورت صریح هولوکاست را قبول نکردند اما آقای ظریف این مسئله را رد می‌کند بنابراین می‌توان عین فرمایش مقام معظم رهبری را درباره هولوکاست و در دیدار با مجلس خبرگان رهبری دید.

بنابراین گزارش، پس از پخش بیانات مقام معظم رهبری از تلویزیون‌های مجلس در خصوص هولوکاست در خصوص این مسئله ادامه داد: نکته بسیار مهم این است که آقای ظریف در صحبت‌های خود نظر صریح مقام معظم رهبری که چندین بار و اخیرا ۲۰ روز قبل نیز مطرح شد و برخورد غربی‌ها را مورد نقد قرار می‌دهند آقای ظریف در یک سفر آنچه را که به رهبر معظم انقلاب انتساب می‌دهند را تکذیب می‌کند. ما از آقای ظریف در این باره سؤال کردیم و ایشان پاسخی در این باره نداشتند.

نماینده مردم مشهد در ادامه با اشاره به سفر آقای ظریف به داووس گفت: در آنجا در شبکه دوم آلمان حضور پیدا می‌کنم و این خبر نیز در سایت‌های ایرانی گسترش پیدا می‌کند. در آنجا مجری سؤال می‌کند که آیا وزیر امور خارجه مخالف انکار هولوکاست است اما آقای ظریف حاضر است که گامی فراتر نهد و در آلمان اعلام کند که دولت اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

کریمی قدوسی ادامه داد: آقای ظریف در آنجا گفت این موضوع باید از سوی فلسطینیان حل شود و ما از منطقه دور هستیم، این وظیفه ما نیست که اسرائیل را به رسمیت بشناسیم بلکه این موضوع باید از سوی فلسطینیان مورد پذیرش قرار گیرد. ما کاری به سوء استفاده‌ای که مقامات صهیونیستی و رسانه‌های آنان از این اظهارنظر داشتند کاری نداریم.

وی افزود: یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی بیان می‌کند که وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که ما پس از توافق اسرائیل با فلسطینیان به رسمیت شناختن اسرائیل را محتمل می‌دانیم و اسرائیل به رسمیت شناخته شود. یکی از بحث‌های اصلی ما این است که آقای ظریف تلاش می‌کند از آرمان‌های انقلاب دفاع کند اما آیا باید دیپلمات‌های ما با چنین روشی از انقلاب دفاع کنند. درسی که مقام معظم رهبری و امام به ما دادند این نیست، مقام معظم رهبری در جلسه‌ای می‌فرمایند امام(ره) در برابر واقعیات چشم خود را نبستند و هیچگاه از اصول کوتاه نیامدند. امام همان است که گفت اسرائیل یک غده سرطانی است؛

وی گفت: این موضع مشترک تمام مقامات جمهوری اسلامی ایران است و امروز هم اعتقاد داریم که همه امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران اینگونه صحبت می‌کنند اما سؤال اینجاست که آقای ظریف آیا شما که به آنجا می‌روید همان‌گونه صحبت می‌کنید که اینجا درباره اسرائیل صحبت می‌کنید.

کریمی قدوسی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: تا زمانی که در این کشور عده‌ای هستند ولو محدود که حاضرند جان خود را فدای انقلاب کنند، هیچ خطری این کشور را تهدید نمی‌کند، دلواپسی پدر و مادر، فرزند را از بدو تولد تا ۹۰ سالگی هدایت می‌کند بنابراین باید مراقب انقلاب باشیم و انقلاب را از اعوجاجات فکری نجات داد و از این عرصه عبور کرد.

وی افزود: این چه سخنی است که وزیر خارجه می‌گوید سؤالات هدایت‌شده‌اند؟! شناسنامه بنده مشخص است و افتخارم این است که بسیجی‌ام، آقای ظریف در دانشگاه تهران گفته است آمریکایی‌ها می‌توانند با یک بمب، سیستم دفاعی کشور را از کار بیندازند، این چه سخنی است که وزیر خارجه ما که تحصیلکرده است، مطرح می‌کند؟ عمق استراتژیک سیستم دفاعی انقلاب، مردم هستند، مردمی که در دفاع مقدس آن حماسه را آفریدند.

کریمیقدوسی با بیان اینکه قدرت موشکی ایران برای دفاع از خودش است و اگر روزی برسد، برای نابودی رژیم صهیونیستی، از آن استفاده میکنیم، تأکید کرد: چرا باید در این راه مانع ایجاد کرد، روزی خواهد رسید که به حول و قوه الهی، رزمندگان اسلام شاخ و دندان آمریکا را در این منطقه در هم خواهند شکست، این سؤالات را در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از وزیر خارجه پرسیدیم و انتظار داشتیم آقای ظریف همان جا پاسخ شفافی بدهد، در موضوع رژیم صهیونیستی، ضمن تأکید مجدد بر مواضع قبلیتان، طبق سخن رهبری که موضوع هولوکاست را یک افسانه دانستند، شما نیز بر این موضوع تأکید کنید و همه باید بدانند که طبق فرموده امام خمینی (ره) رژیم صهیونیستی غده سرطانی است و باید از بین برود.