معلمان ستون فقرات فرهنگ هستند

به گزارش افکارنیوز، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در همایش هفته بسیج فرهنگیان و گرامیداشت مقام معلم که با حضور فرهنگیان بسیجی از سراسر کشور و خانواده معلم شهید جواد نوروزی در مسجد اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد گفت: ۴ هزار و نهصد معلم شهید با اهدای جان شان، خود را برای بشریت ابدی کرده و کلاس خود را تا قیامت باز گذاشت.

سردار نقدی با اشاره به ترور معلمان شهید توسط ایادی استکبار اظهار داشت: این دشمنان کور دل توسط سازمان‌های جاسوسی آمریکا، اسراییل و انگلیس هدایت می‌شوند و به دروغ خود را مدافع اهل سنت معرفی می‌کنند حال آنکه اینها با انسانیت نیز هیچ قرابتی ندارند.

وی به تهدید دشمنان مبنی بر ترور معلمان شیعه در مناطق اهل سنت اشاره کرد و تصریح کرد: امروز ۱۰۰۰ معلم شیعه همراه با معلمان اهل سنت در مناطق سنی نشین کشور تدریس می‌کنند و تفاوت‌های قومی و مذهبی هیچگاه در کشور برای مبارزه و اختلاف نبوده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین انس با زیارت عاشورا و دعای عهد را سبب انتخاب شهید نوروزی از میان هزار معلم شهید دانسته و تاکید کرد: این معلم شهید برای شهادت از میان معلمان شیعه انتخاب شده بود و امروز جامعه به چنین جوانانی نیاز دارد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ از سوی مقام معظم ولایت پیرامون دغدغه های فرهنگی و اهمیت فرهنگ بیان کرد: بستر اصلی و ستون فقرات فرهنگ، معلم و مدرسه است و باید در موضوع فرهنگ، معلم و مدرسه بستر اصلی تقویت و شکل گیری در جامعه باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج نقش معلم را در تربیت جامعه مهمتر از پدر و مادر دانسته و تصریح کرد: حرکت عظیم و سرنوشت ساز فرهنگی در مدرسه می تواند رقم بخورد نه فقط در سینما، مطبوعات و رسانه ها. چرا که این ها نسبت به مدرسه و معلم لایه های سطحی تری هستند.

وی به تدوین سند تحول درآموزش و پرورش با هدایت مقام معظم رهبری اشاره کرده و افزود: تحول در آموزش و پرورش فقط با رفتار اداری و تصمیمات مدیریتی ممکن نیست بلکه آحاد معلمان باید برای تحول در آموزش و پرورش برانگیخته شده و قیام فکری کنند.

سردار نقدی با بیان اینکه معلمان باید نسبت به محصول خروجی از مدرسه دغدغه داشته باشند خاطر نشان کرد: معلمان باید ببینند که آیا محصول خروجی از مدرسه یک جوان آزادی خواه، استقلال طلب، غیرتمند نسبت به دین و وطن، مجاهد در برابر ظلم و ستم، عدالت خواه و … می باشد یا نه چرا که دغدغه معلم نسبت به محصول خروجی از مدرسه باعثقیام فکری معلم برای تحول خواهد شد.

وی، ریشه یابی عوارض موجود در جامعه مانند گرایش جوانان به مواد مخدر، بی حجابی، شبهه نسبت به احکام اسلامی و … را مهم برشمرده و تاکید کرد: بسیج فرهنگیان می تواند نقش مهمی در تحول آموزش و پرورش ایفا کند و به تقویت عوامل مثبت و رفع عوامل خروجی منفی بپردازد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر توجه همگان در نگاه جامع تر و بلندتر به افق های مورد نظر انقلاب و آرمان های شهدا عنوان کرد: پیگیری اصلاح نقایص در متون درسی، شناسایی کمبودها در دروس، اصلاح روش های تربیتی و رفع نقایص فردی توسط معلمان نقش بسزایی در تحول آموزش و پرورش دارد.

وی تقدیم معلم شهید در آغاز سال فرهنگ را زنگ بیدار باش و رمز بیداری عنوان کرده و اظهار داشت: رسالت بسیج فرهنگیان، ارتقاء آموزش و پرورش به بالاترین نقطه تعالی برای تربیت نسل تراز اسلام و انقلاب می باشد.

سردار نقدی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: استواری ارزش‌ها و حل مشکلات در مدارس باعثموفقیت دانشگاه‌ها و جامعه و عرصه‌های مختلف خواهد شد.