استقبال از سفر نواز شریف به ایران

به گزارش افکارنیوز، محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان در دیدار با رحمانی فضلی، بر ضرورت ارتقای سطح همکاریهای دوجانبه تاکید کرد و خواستار تعاملات بیشتر میان تهران و اسلام آباد شد.

نواز شریف در این دیدار، بر عزم راسخ و اراده قاطع دولت اسلام آباد برای تقویت روابط با تهران تاکید کرد و گفت: دارا بودن روابطی فراگیر و دوجانبه با کشورهای همسایه و منطقه ای دارای صلح و ثبات در اولویت کاری و از اهم سیاستهای دولت پاکستان است.

وزیر کشور نیز در این دیدار تاکید کرد: ایران و پاکستان دارای ویژگیهای مشترک فرهنگی، تاریخی، مذهبی و دینی هستند و ما پاکستان را کشور دوست و برادر خود دانسته و نسبت به این کشور حسن همجواری داریم.

در این نشست، دو طرف بر ایجاد فضا و بستر مناسب برای ارتقای همکاریها و افزایش تعاملات و دیدارها میان مقامات دولت ایران و پاکستان تاکید کردند.

در این دیدار، محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، علیرضا حقیقیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و هیات بلند پایه سیاسی - امنیتی کشورمان نیز شرکت داشتند.

سرتاج عزیز مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی، چودری نثار علی خان وزیر کشور و طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر در امور خارجی نیز در این دیدار حضور داشتند.
در دیدار نواز شریف با رحمانی فضلی، بحثهای مربوط به امور مرزی و همکاری های امنیتی میان ایران و پاکستان نیز مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت.

رحمانی فضلی امروز در ادامه برنامه سفر رسمی خود به اسلام آباد با چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان؛ ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان و سرتاج عزیز مشاور ارشد نخست وزیر در امور امنیت ملی و روابط خارجی دیدار و درباره مسائل مورد علاقه دو طرف گفت وگو خواهد کرد.

نخست وزیر پاکستان ضمن تاکید بر عزم راسخ و اراده قاطع دولت اسلام آباد برای داشتن روابط با تهران گفته است، وجود روابط فراگیر و دوجانبه با کشورهای همسایه و منطقه ای دارای صلح و ثبات در اولویت کاری و اهم سیاست های دولت پاکستان قرار دارد.

نواز شریف با تاکید بر اهمیت روابط تجاری و همکاری های دوسویه بویژه در بخش سرمایه گزاری های مشترک گفت: روابط سیاسی و اقتصادی ایران و پاکستان از سال های گذشته به طور متقابل تقویت شده، اما دو کشور باید تمرکز بیشتری بر ارتقای سطح همکاری های اقتصای داشته باشند.

نواز شریف همچنین بر نیاز به ترویج راهبرد موثر جهت تقویت هماهنگی و همگرایی در مناطق مرزی مشترک ایران و پاکستان از طریق تعاملات افزون تر میان مقام ها و ایجاد بازارهای مرزی مشترک تجاری تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان افزود: دیدار وزیرکشور ایران از اسلام آباد به عنوان روابط سیاسی و برادرانه میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و همچنین ایجاد مسیر نوین برای آینده روابط دو کشور براساس اعتماد متقابل و همکاری های مشترک ارزیابی می شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر ایران نیز در این دیدار از سفر قریب الوقوع نواز شریف نخست وزیر پاکستان به تهران و دیدار با مقام های ارشد کشورمان استقبال کرد.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار تاکید کرد: ایران و پاکستان دارای ویژگی های مشترک فراوانی هستند و ما پاکستان را کشور دوست و برادر خود می دانیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد : هماهنگی میان مقام ها و مسوولان دو کشور باعث ایجاد فضای مناسبی برای افزایش همکاریهای دو سویه میان تهران و اسلام آباد خواهد بود .