آرمی که نماینده ۵ فرزند هاشمی است!

به گزارش افکارنیوز، محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد ضمن خوش‌آمدگویی و تشکر از رئیس کتابخانه ملی به تشریح اقدامات دفتر نشر معارف انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: همانگونه که مستحضرید حفظ و نگهداری اسناد و مدارک تاریخی سابقه طولانی در جهان دارد.

وی با اشاره به تاریخ تاسیس کتابخانه‌ها در ایران تصریح کرد: در سال ۴۳ این وظیفه به کتابخانه پهلوی داده شد و بعد از آن سازمان اسناد ملی پایه‌گذاری شد که تاکنون فعالیتش ادامه دارد اما با افزایش مدرک گفتاری، شنیداری، عکس و اسلاید همگان به این نتیجه رسیدند که نگهداری کتاب‌ها به شیوه گذشته ممکن نیست بنابراین باید از شیوه‌های مدرن‌تری برای این امر استفاده کرد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاسیس سازمان اسناد ملی در سال ۷۲ خاطرنشان کرد: قرار شد این موسسه با کمک میراثفرهنگی اقداماتی را انجام دهد که آیین‌نامه آن نیز نوشته شد.

محسن هاشمی با بیان اینکه پیشنهاد نشر معارف انقلاب اسلامی در سال ۶۹ از طرف وی به هاشمی داده شده است خاطرنشان کرد: براساس خاطرات پدرم که اکنون موجود است اولین کسی بودم که پیشنهاد تاسیس چنین سازمانی را به پدرم دادم و باز بنا به استناد به همین کتاب در ۱۶ آذر ۷۰ از وی کمک خواستیم که اجازه دادند ملکی را بفروشیم و هزینه‌های آن را در این امر هزینه کنیم.

وی درخصوص آرم دفتر نشر معارف انقلاب اسلامی گفت: در این آرم ۵ قلم دیده می‌شود که به نیت از نام ۵ تن گرفته شده است و نماینده ۵ فرزند هاشمی است که ۵ قلم در دست دارند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به چگونگی جمع‌آوری اسناد این دفتر نشر اظهار داشت: یکی از مواردی که به سادگی می‌توانستیم از آن استفاده کنیم مدارک ساواک و گزارشات این سازمان جاسوسی از شخصیت‌های انقلابی بود چراکه آنان از همه رفت و آمدها و جلسات خصوصی اطلاع داشتند و این امر بهترین امکان را می‌داد تا بتوانیم از آن استفاده کنیم که در همین راستا ۳ هزار صفحه از اسناد ساواک را درباره هاشمی در اختیار داشتیم که توانستیم اولین کتاب خاطرات وی را منتشر کنیم اما پس از آن خاطرات متکی به دست‌نوشته‌هایی بود که هاشمی از مسائل روز نوشته بود.

هاشمی با اشاره به رونمایی از کتاب سازندگی و شکوفایی که به وقایع سال‌های ۷۰ و ناگفته‌های ۸ سال دفاع مقدس می‌پردازد خاطرنشان کرد: دفتر نشر معارف انقلاب اسلامی کتاب‌های جنبی دیگری را نیز در کنار کتاب‌های اصلی خاطرات هاشمی در دستور کار دارد که این کتاب‌ها در تعداد محدودتری چاپ می‌شوند و در همه این کتاب‌ها از جمله کتابی که امروز رونمایی می‌شود با نظر شخص هاشمی نام‌گذاری می‌شود.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به آییننامه اسناد ملی خاطرنشان کرد: امکاناتی فراهم شده است تا روسای قوای سهگانه و شخصیتهای طبقه اول مملکت بتوانند اسناد خود را جمع کرده که ما بنا به همین پروژه موفق توانستیم یادمان هاشمی را تاسیس کنیم و امیدواریم این امر بتواند به طور مستمر ادامه داشته باشد.