تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان

به گزارش افکارنیوز، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز چهارشنبه از سوی هیأت ‌رئیسه مجلس قرائت شد که به این شرح است:

عیسی‌زاده نماینده میاندوآب به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص سرمازدگی باغات شهرستان‌های میاندوآب، ‌شاهین‌دژ و تکاب و اصلاح جاده‌های بین مزرعه و نهرهای سنتی و استفاده بهینه از آنها تذکر داد.

سودانی نماینده اهواز به رئیس ‌جمهور در خصوص رسیدگی به حقوق بازنشستگان صنعت فولاد که دو ماه است پرداخت نشده، تذکر داد.

سالک نماینده اصفهان به وزیر تعاون در خصوص اعمال مدیریت قوی و بروز صندوق بازنشستگی فولاد که موجب آرامش و آسایش بازنشستگان می‌شود، تذکر داد.

کیایی‌نژاد نماینده ساوجبلاغ به وزیر دادگستری در خصوص برخوردهای غیرمنطقی و غیرمحرمانه دادستان شهرستان طالقان با مردم و به وزیر نیرو در خصوص تخریب نابجای برخی منازل و مغازه‌‌‌های حریم رودخانه شهرستان طالقان توسط اداره امور آب شهرستان تذکر داد.

حسینی نماینده قزوین به وزیر نیرو در خصوص عدم اجرای احداثسد بورمانک در منطقه طارم سفلی و تأمین آب شرب قزوین برای ۹ شهر و ۱۰۰ روستا از محل تخصیص ۳ میلیون متر مکعب از سد طالقان از محل آب منطقه الموت و ارتفاعات ۲ هزار و ۳ هزار تنکابن از محل چاه‌های آب بیدستان و تأمین آب شرب روستا که در قالب ۱۰ مجتمع طراحی و به صورت نیمه فعال است، تذکر داد.

طاهری و سالک نمایندگان گرگان و اصفهان به رئیس ‌جمهور در خصوص اینکه چرا شما چند دولت زورگو و گردن‌ کلفت غربی را در سخنان خود دنیا معرفی می‌کنید و تذکر به آقای یونسی مشاور رئیس‌ جمهور برای خودداری از سخنان تضعیف کننده اسلام و نظام اسلامی تذکر دادند.

بیاتیان، عباس‌پور و موسوی لارگانی نمایندگان بیجار، ‌بوئین‌زهرا و فلاورجان به رئیس ‌جمهور در خصوص تلاش در خصوص کنترل اظهارنظرهای ضدانقلابی مشاوران رئیس‌ جمهور به ویژه مشاور اقوام و مذاهب تذکر دادند.

دامادی و علیپور نمایندگان ساری و قائم‌شهر به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعیین و تکلیف مربیان پیش‌دبستانی تذکر دادند.

بخشایش نماینده اردستان به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص درخواست رسیدگی و ابطال مزایده شرکت آب و خاک از گروه تجاری خانواده چوبدار تذکر داد. حسینی نماینده قائم‌شهر به وزیر نیرو در خصوص قطع آب چشمه دوزه در منطقه خطیرکوه از منطقه سوادکوه توسط امور آب سمنان و مشکلات ایجاد شده برای مردم و کشاورزان و به وزیر بهداشت در خصوص پزشک خانواده در استان مازندران مردم را سرگردان کرده است، تذکر داد.

بشیری نماینده پاکدشت به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص اقدامات فوری برای کاهش قیمت ارزاق خارجی تذکر داد.

لاهوتی نماینده لنگرود به وزیر نیرو در خصوص تأمین آب مزارع برنج شهرستان لنگرود برای نشای برنج و اعزام فوری نماینده جنابعالی به شهرستان‌ برای نظارت تذکر داد.

جعفری نماینده بجنورد به وزیر صنعت در خصوص علت عدم تدبیر و برنامه‌ریزی برای رسیدن سبد کالا به دست نیازمندان که مدام از نمایندگان خود این مطالبه را می‌کنند، به وزیر نیرو نسبت به عدم پیشرفت و آغاز عملیات اجرایی سد قرانلو در شهرستان بجنورد و به رئیس‌ جمهور در خصوص کار غیرعلمی و نسنجیده معاون امور اقوام وی که نماد رایج در رژیم طاغوت را تفسیری بر خلاف باور عمومی ملت ایران نموده است، تذکر داد.

حسینی نماینده میانه به وزیر صنعت در خصوص تعیین تکلیف سریع ۲۵۰ نفر پذیرفته شده از تمام مراحل استخدامی شرکت فولاد آذربایجان قبل از واگذاری تذکر داد.

خجسته نماینده همدان به وزیر راه و شهرسازی در خصوص یکسان‌سازی عوارض و ارزیابی در بزرگراه‌ها و جلوگیری از تعدد قیمت در این مراکز تذکر داد.

جدگال نماینده چابهار به وزیر آموزش و پرورش در خصوص رسیدگی به انتقال زودهنگام آموزش و پرورش در شهرستان چابهار تذکر داد.

اسفنانی نماینده فریدن به وزیر صنعت در خصوص علت تحویل کامیون غیراستاندارد توسط شرکت خودروسازی سایپا دیزل و علت دریافت خسارت زیاد به عنوان تأخیر با توجه به خرابی‌های مکرر و بی‌کیفیت بودن کامیون‌ها و به وزیر آموزش و پرورش در خصوص علت عدم پرداخت معوقه معادل یک ماه حقوق و مرخصی مناطق محروم بر اساس زمان پرداخت به فرهنگیان شهرستان فریدونشهر تذکر دادند.

فیروزی نماینده نطنز به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص لزوم تسریع در تکمیل سالن فرهنگ بادرود تذکر داد.

علیپور نماینده ماکو به وزیر کشور در خصوص اعمال نظارت بر عملکرد معاونت سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی تذکر داد.

آریایی‌نژاد نماینده ملایر به وزیر آموزش و پرورش در خصوص جلوگیری از وهن همکاران فرهنگی با برگزاری نامناسب و دون شأن مقام معلم تذکر داد.

حسینی صدر نماینده خوی به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسریع در ادامه اکتشاف معدن مس قزل‌داش خوی، به وزیر کشور در خصوص تسریع در رفع مشکل روستاهای بیرجون و گوگرد، به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در برقراری پروازهای فرودگاه خوی و به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در استخدام مربیان پیش‌دبستانی و شرکت و لحاظ کردن سابقه آنها تذکر داد.

علیپور نماینده قائمشهر به وزیر صنعت در خصوص لغو کردن خرید تضمینی محصولات کشاورزی که حداقل ۱۰ درصد آن خریداری نمی‌شود و به سبب نگرانی در بین تولیدکنندگان کشاورزی می‌شود، تذکر داد.

آریایی‌نژاد نماینده ملایر به وزیر کشور در خصوص تسریع در شهر شدن مناطق علی‌آباد، اسلام‌آباد، ‌حسین‌آباد و به رئیس‌ جمهور در خصوص شفاف‌کردن وضعیت سهام عدالت در کشور تذکر داد.

حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به وزیر نفت در خصوص علل کاهش میزان سوخت تحویلی به کشاورزان و افزایش زمان ثبت‌نام برای اخذ سهمیه سوخت تذکر داد.

قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزیر ورزش در خصوص تسریع در رسیدگی به ورزشکاران پرورش اندام تذکر داد.

طاهری نماینده گرگان به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در تعیین مدیرکل پنبه‌دانه‌های روغنی و نباتات صنعتی در وزارتخانه تذکر داد.

آقایی نماینده سلماس به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص شرایط باغداران استان آذربایجان غربی به ویژه شهرستان سلماس و عدم حمایت آن وزارتخانه در خصوص محصولات سیب درختی به ویژه قیمت پایین آن تذکر داد.