چین خواهان توسعه روابط با ایران

به گزارش افکارنیوز، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که برای انجام یک دیدار رسمی سه روزه در صدر یک هیئت عالی رتبه دفاعی به چین سفر کرده است، صبح امروز با ارتشبد فن چانگ لونگ معاون رئیس جمهور و معاون کمیسیون نظامی این کشور دیدار و پیرامون مسائل مورد علاقه دو کشور گفتگو کردند.

دهقان در این دیدار با اشاره به روابط بسیار خوب و بلند مدت میان ایران و چین گفت: این روابط متضمن منافع و امنیت ملی دو کشور و کمک به صلح، ثبات و امنیت منطقه ای و جهانی است.

وی سیاست های غلط و مداخله جویانه نظام سلطه را عامل ناامنی در جهان ذکر کرد و افزود: همکاری کشورهای مستقلی چون ایران و چین می تواند در کاهش ناامنی ها نقش موثری ایفا کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه مبارزه با تروریسم و افراطی گری با یک جانبه گرایی، رفتارهای تبعیض آمیز و اعمال استانداردهای دوگانه، دستاوردی جز وضعیت بحرانی و ناپایدار کنونی را ندارد، تأکید کرد: مبارزه با تروریسم، نیازمند شناسایی دقیق ریشه ها، علل و انگیزه های آن است.

دهقان افزود: طرح جهان عاری از خشونت و افراطی گری که اخیراً از سوی ریاست جمهوری اسلامی ایران مطرح شد، راه حل جدی و جدیدی است که می تواند به حل معضل افراطی گری و تروریسم منجر شود.

وی گفت: فصل جدیدی از همکاری های دو کشور با توجه به تجارب گذشته آغاز شده است که باید با همت طرفین تعمیق و گسترش یابد.

معاون رئیس جمهور چین نیز طی سخنانی با اشاره به روابط تاریخی میان ایران و چین گفت: چین خواهان توسعه روابط با ایران در همه زمینه هاست.

ارتشبد فن چانگ لونگ سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری اسلامی ایران به چین را فرصت مغتنم دیگری برای بسط و توسعه روابط دانست و اظهار امیدواری کرد این سفر نیز فصل جدیدی را در مناسبات دو کشور رقم خواهد زد.

معاون کمیسیون نظامی چین با توجه به چالش های مشترک پیش روی دو کشور بر تعامل و همکاری چین برای رفع این چالش ها تأکید کرد.

وی در پایان با ابراز خرسندی از سفر سردار دهقان به چین و آرزوی موفقیت برای ایشان و هیئت همراه تصریح کرد: ما از تحقق اهداف این سفر حمایت می کنیم.