توجه سرمایه‌گذاران جهانی معطوف به ایران است

به گزارش افکارنیوز، حسن روحانی رییس جمهور عصر امروز(چهارشنبه) در همایش توسعه و سرمایه گذاران استان ایلام با اشاره به عزت آفرینی اهالی ایلام در دوران دفاع مقدس و بار سنگینی که این استان در این دوران بر دوش کشید، افزود: شایسته ترین پاسخ به عزت آفرینی ایلامی ها در دوران دفاع مقدس تلاش برای عمران و آبادانی این استان است.

روحانی با بیان اینکه هر نقطه‌ای از کشور برای ما حکم بخشی از سرزمین ایران را دارد و به لحاظ توسعه هیچ بخشی از آن تفاوتی با بخش های دیگر ندارد، گفت: البته کسانی که اهل استان ایلام هستند و به آن تعلق خاطر دارند پیشرفت این استان طبیعتاً جذابیت بیشتری دارد و همین موضوع مزیتی نسبی برای پیشرفت استان است.

روحانی با بیان اینکه ایران و ایرانی لیاقت و استعداد الگو و نمونه شدن را دارد، اظهار کرد: ایران همه ملزومات، استعداد و ظرفیت های لازم برای پیشرفت و الگو شدن را دارد و امروز همه باید دست به دست هم دهیم تا همه کشور را آباد کنیم.

رییس جمهوری با اشاره به مرزی بودن ایلام تصریح کرد: هم مرز بودن ایلام با عراق که اتصال و اشتراک فرهنگی و تاریخی دیرینه با ایران دارد بسیار برای توسعه و امنیت ایلام و ایران اهمیت دارد و ضرورت سرمایه گذاری برای پیشرفت این استان را دو چندان می کند.

روحانی با برشمردن استعدادهای ایلام در عرصه های گردشگری، نفت، گاز، پتروشیمی و فرصت برخورداری از مرز و امکان صادرات کالا گفت: دولت تدبیر و امید در حد توان خود بر روی ظرفیت های پیشرفت این استان متمرکز شده و سرمایه گذاری های لازم در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی و اصلاح شیوه های آبیاری را انجام خواهد داد.

رییس جمهوری اضافه کرد: البته دولت یازدهم بنا ندارد هیچ پروژه ای را تا زمان انجام بررسی های دقیق و کارشناسی و تصویب در هیأت دولت اعلام کند یا قولی در رابطه با آن به مرم بدهد چرا که مردم در این سال ها حرف و شعار زیاد شنیدند و دیگر بس است. دولت برنامه های مفصلی برای بخش نفت و گاز ایلام دارد اما چون این برنامه ها بلند مدت است از اعلام آنها خودداری می کنیم.

روحانی با بیان اینکه طبیعی است که سرمایه گذار باید به آینده سرمایه گذاری خود اطمینان داشته و امیدوار باشد، اظهار کرد: دوران افراطی گری و سر و صدا راه انداختن سپری شده و باید به دنبال منافع کشور باشیم.

رییس جمهوری جایگاه امروز ایران در منطقه و جهان را ممتاز و شایسته توصیف و تصریح کرد: امروز وضعیت ایران به گونه ای است که تنها مسأله سرمایه گذاری ایرانیان مطرح نیست، بلکه توجه سرمایه گذاران جهانی نیز معطوف به ایران است.

روحانی با اشاره به اینکه دولت برای سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد دلاری در بخش پتروشیمی برنامه دارد، گفت: طبیعی است که دولت برای این منظور روی مشارکت بخش خصوصی حساب ویژه ای باز کرده است.

رییس جمهوری با ابراز خرسندی از تشکیل چنین جلساتی، اظهار کرد: به عنوان رییس جمهوری اعلام می کنم که دولت معتقد است که باید تسهیلات لازم برای فعالیت پرنشاط اقتصادی در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد و به همین منظور تمام تلاش خود را برای تسهیل و بهبود شرایط بین المللی در راستای ارتقاء شرایط سرمایه گذاری به کار گرفته است.

روحانی تأکید کرد: دولت به دنبال آن است که شرایط منطقه ای و جهانی با حفظ عزت و سربلندی به نفع کشور بهبود یابد که نشانه های آن در مدت سپری شده از فعالیت دولت یازدهم بویژه در منطقه و در ارتباط با کشورهای همسایه قابل مشاهده است.