یک فراکسیون رسما اعلام موجودیت کرد

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با ۲۵ نفر عضو امروز به طور رسمی تشکیل شد که بنده رئیس کمیسیون و حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نایب‌رئیس اول، موسی احمدی نایب‌رئیس دوم، مهرداد بذرپاش سخنگو و سیدمرتضی حسینی دبیر این فراکسیون هستند.

وی با اشاره به اهداف تشکیل این فراکسیون نیز یادآور شد: ارتقا فریضه الهی حج به نحو مطلوب و انجام این فریضه به طور مناسب و در یک فضای معنوی، حفظ کرامت و عزت زائران این سفر معنوی، تسهیل خدمت‌رسانی به زائران در جریان این سفر و همچنین توجه به این امور در سفر به عتبات عالیات و دیگر اماکن زیارتی از جمله اهداف تشکیل فراکسیون حج و زیارت در مجلس است.

رئیس فراکسیون حج و زیارد با اشاره به سفر زائران از کشورهای عراق، حاشیه خلیج فارس، پاکستان و ترکمنستان به مشهد مقدس، گفت: اکنون چنین سفرهایی به مشهد مقدس و برای زیارت امام رضا(ع) انجام می‌شود اما باید سعی کنیم تا این سفرها به مشهد از سایر کشورها نیز افزایش یابد و همچنین همانطور که انتظار داریم کرامت زائران ما در سفر حج و عتبات حفظ شود. باید کرامت این افراد هم که برای زیارت مشهد مقدس به ایران سفر می‌کند، مورد توجه قرار گیرد چرا که این زائران پس از زیارت به کشورهای خود بازمی‌گردند و در واقع سفیر آن کشورها هستند لذا باید در جهت حفظ کرامت زائران مشهد مقدس نیز تلاش شود.

سالک در ادامه این نشست خبری یادآور شد: برای تشکیل فراکسیون حج و زیارت، وزیر ارشاد و مدیران سازمان حج و زیارت به کمیسیون فرهنگی مجلس آمدند و با جلسات متعددی با این افراد داشتیم. همچنین قرار است حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر نیز جلسه‌ای برگزار شود.

وی با اشاره به شرکت شمسا گفت: شرکت شمسا در ارتباط با اعزام زائران ایرانی به کشور عراق فعالیت می‌کرد و بحث‌های مالی این شرکت نیز در سازمان حج و زیارت بررسی شد و در بررسی وضعیت مالی مشخص شد این شرکت هیچ بدهی به عراق ندارد و تخلف مالی صورت نگرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به آمادگی کشورمان برای اعزام زائرین به سوریه نیز گفت: ما آمادگی داریم زائران ایرانی برای زیارت حرم حضرت زینب(س) و سایر شهدا به کشور سوریه اعزام کنیم اما باید مسئله امنیت زائران نیز مدنظر باشد. بنابراین پس از انتخابات ریاست جمهوری کشور سوریه و آرام شدن اوضاع و احوال، این امکان فراهم خواهد شد. البته در حال حاضر این وضعیت به نفع ملت و ارتش سوریه است اما باید صبر کرد تا پس از انجام انتخابات ریاست جمهوری و انجام کارهای اطلاعاتی و امنیتی، شرایط اعزام زائرین به کشور سوریه فراهم شود.