پیام رسان والای مجاهدت و شهادت باشیم

به گزارش افکارنیوز، متن پیام سردار جلالی به مناسبت فتح خرمشهر بدین شرح است:

تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران، مملو از رویدادهایی است که هر یک به عنوان تابلوی افتخاری ثبت و همچون سپهری پرستاره می درخشند. در این میان، حماسه آزادسازی خرمشهر، به عنوان نقطه عطفی به‌شمار می‌آید که با مدد الهی و با صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم، به منصه ظهور رسید.

سوم خرداد، تنها یک برگ از تقویم هجری شمسی و یا روزی از یک فصل نیست، بلکه یوم الله است روزی که امام(ره) فرمود: " خرمشهر را خدا آزاد کرد " و قطعا این تعبیر، عبارتی فروتنانه نبود؛ مرحمتی بود که در اجابت دست های به آسمان بلند شده خانواده شهیدان و زمزمه عاشقانه رزمندگان سنگرنشین عطا گردید.

اگرچه سال‌ها از آن روز ماندگار می گذرد، هنوز هم آن کتاب عظیم حماسه پیش رویمان گشوده است، لیکن حرف‌ها، کلمات، جملات و سطرهایی دیگر و ترجمانی نو می طلبد، ترجمانی از حضور مسئولانه و با بصیرت، بر همگان روشن است که در مواجهه با جنگ سخت(جنگ تحمیلی هشت ساله) و در ادامه جنگ اقتصادی(تهدیدها و تحریم های اقتصادی) و جنگ نرم(ناتوی فرهنگی) نیازهای فراوانی احساس شده و می شود، بر آحاد جامعه است تا به تاسی از خون‌های پاک به زمین ریخته شده در حماسه " آزاد سازی خرمشهر " چونان وارثانی شایسته، پیام رسان مفاهیم والای مجاهدت و شهادت به نسل های آینده این ملت و مملکت باشند.

تقارن این روزبا مبعثرسول اکرم(ص)، خود فرصت مغتنمی است برای تامل و تدبر در آموزه‌های آن رسول گرامی و درس آموزه‌های شهدای گلگون کفن و والامقامی که با ایثار جان عزیز خود ضمن صیانت از ارزش‌های دین مبین اسلام و خاک وطن اسلامی، فتح‌الفتوح آزادسازی خرمشهر سرافراز را در راستای فتح‌های قهرمان غزوه‌های پیامبر(ص) و با فریاد مقدس یا علی بن ابیطالب(ع) به انجام رساندند و خرمشهر، پاره عزیز وطن را به آغوش ایران اسلامی باز گرداندند.

یاد و خاطره سوم خرداد روز مقاومت را با اتحاد و انسجام و همدلی و همگرایی در سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " به قلب ها پیوند می زنیم و در عرصه کار و فعالیت به جهاد خواهیم برخاست و در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و ارزش‌های الهی می‌ایستیم و آن ها را به ذلالت و زبونی می کشیم.

باشد که در پرتو الطاف حضرت حق - جل جلاله - عنایات امام عصر - ارواحنا فداه - و تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب حفطه الله تعالی - و به مدد هوش سرشار و دستان توانمند جوانان ایران اسلامی، مسیر تعالی و ترقی در ابعاد مختلف، سریعتر از گذشته پیموده شود، بیشک راهی که فتح خرمشهر ختم شد همواره چراغ روشنی بخش ملت ایران در تمام فراز وفرودهای امروز خواهد بود.