نخست‌وزیر عراق به تهران می‌آید

به گزارش افکارنیوز، روزنامه الحیات به نقل از منابع نوشت که نوری المالکی نخست وزیر عراق روز شنبه به تهران می رود.

هنوز این خبر از سوی دولت عراق تائید نشده است پیش از این نیز رسانه‌های سعودی از سفر محرمانه نوری المالکی نخست وزیر عراق به ایران خبر داده بودند که بلافاصله از سوی دفتر نوری المالکی این خبر تکذیب شد.

الحیات نوشت: مالکی با مسئولان برجسته ایرانی و در راس آنها آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و حسن روحانی رئیس جمهور دیدار می کند و تحولات بعد از انتخابات و رایزنی های گروه های سیاسی درباره تشکیل کابینه را در میان خواهد گذاشت به ویژه که مجلس اعلا به ریاست عمار حکیم و جریان صدر مخالف نامزد شدن وی برای پست نخست وزیری برای سومین بار هستند.

این رسانه به نقل از منابع آگاه عراقی که به هویت وی اشاره ای نکرد، مدعی شد: مالکی به مسئولان ایرانی خواهد گفت که اصراری بر سومین دوره پست نخست وزیر ندارد هر چند که ائتلاف وی یعنی دولت قانون مقام نخست را به دست آورده است و این به سبب تمایل وی برای وحدت ائتلاف اتحاد ملی است.

این رسانه سعودی که بیشترین حملات را علیه نخست وزیر عراق به کار گرفته اند، در ادامه جریان سازی رسانه‌ای خود مدعی شد: رایزنی های درباره اسامی الشهرستانی، العامری، حنان الفتلاوی(حائز بالاترین رای در استان بابل) مطرح شده است.

الحیات در ادامه نوشته است: آمریکایی ها با نامزدی احمد چلبی مخالفتی ندارند. محافل شیعی بر این باورند که احمد چلبی می تواند به عنوان نامزد مورد حمایت المواطن و صدر مطرح شود هر چند که چلبی در فهرست حکیم حضور دارد و این فهرست مایل به نخست وزیری عادل عبدالمهدی است.

ادعای الحیات در حالی صورت می گیرد که ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی با کسب ۹۵ کرسی توانست بیشترین آراء و بیشترین کرسی ها را در میان ائتلافها و گروههای شرکت کننده به خود اختصاص دهد و این ائتلاف اعلام کرده است که نوری المالکی را برای سومین بار برای تصدی این سمت معرفی خواهد کرد.