به گزارش افکارنیوز، روزنامه آرمان در نوشته‌ای سراسر تناقض هم از نقش‌آفرینی ۲۰ سازمان و نهاد دولتی برای برگزاری همایش مذکور خبر داده، هم نقش‌آفرینی دولت را انکار کرده، هم مدعی شده رئیس کتابخانه ملی نه به عنوان رئیس کتابخانه ملی بلکه به عنوان مشاور رئیس جمهور پیگیر همایش مذکور است!

روزنامه مذکور در این شیرین‌کاری کم‌سابقه در عین حال اذعان کرد امکانات لجستیکی و سخت‌افزاری کتابخانه ملی در اختیار همایش مذکور است!!

هفته گذشته نشریه زنجیره‌ای مهرنامه ضمن مصاحبه با صالحی‌امیری رئیس‌ کتابخانه ملی، آگهی رسمی این نهاد دولتی درباره برگزاری همایش اعتدال در ۳۱ استان را منتشر کرد که طی آن برخی دستگاه‌های دولتی دیگر نظیر وزارت علوم و معاونت زنان ریاست جمهوری در تدارک این همایش ایفای نقش می‌کنند.

با این حال روزنامه اجاره‌ای و زنجیره‌ای در توضیحی قابل تامل نوشت: ‌ «موهومات، دستمایه هجمه به همایش اعتدال شده است… بیش از ۲۰ نهاد و سازمان دولتی کارپرداز و همراه این همایش هستند. روزنامه کیهان برگزاری این همایش را در قالب سیاسی دیده و براساس آن پیش‌فرض «سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران» را به سیاسی‌کاری و کنش حزبی در راستای برگزاری این همایش متهم کرده است.

جهت اطلاع نویسندگان این جریده باید مبذول داشت که انتخاب دکتر صالحیامیری از سوی رئيس جمهوری برای ساماندهی، استحکام و قوام همایش نه متوجه جایگاه حقوقی ایشان به عنوان رئيس اسناد و کتابخانه ملی ایران که به واسطه جایگاه حقیقی وی در ساحت اندیشهورزی و اشراف ایشان بر زیربناها و مبانی گفتمان اعتدال و ارتباط وثیق وی با نخبگان دانشگاهی و علمی کشور بوده است و از اساس روند امور اجرایی و هماهنگیهای به عمل آمده نه توسط اضلاع و اجزا کتابخانه ملی و کارمندان شریف این نهاد که توسط تیم اجرایی خارج از چارت سازمانی این نهاد به انجام میرسد و دکتر صالحیامیری به عنوان مشاور رئيس جمهوری، مدیریت کلان و هماهنگی میان کادرهای علمی و نخبگان را پی میگیرد... بهرهگیری از برخی امکانات سختافزاری و لجستیکی کتابخانه ملی برای برگزاری این همایش در راستای صرفهجویی و عدم هدر رفت منابع ملی است چرا که اگر قرار بود برای برگزاری همایش مکان و محلی ابتیاع شود و امکانات اداری و تشکیلاتی برای آن مهیا گردد قطعاً باید هزینههای هنگفتی مصروف داشته میشد!