درگیری طایفه‌ای جایگزین جنگ با اسرائیل!

به گزارش افکارنیوز، رمضان عبدالله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین که امروز در هفتمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و در بخش نشست فلسطین و مقاومت سخن می‌گفت، با اشاره به نقش رسانه‌های اسلامی در رسیدن فلسطین به حق تاریخی خود، اظهار داشت: لازم است به هیأت برگزار کننده و مدیریت این اتحادیه تبریک بگویم زیرا اهتمام به مسئله فلسطین همزمان با پدیده‌ای شده است که در رسانه‌های عربی پیش آمده و آن تلاش برای حذف آرمان فلسطین است و به همین دلیل توجه شما قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: رسانه‌های عربی اگر در مسئله فلسطین وارد می‌شوند توأم با شرمندگی است که همین امر نقش مهم رسانه‌های اسلامی را بیان می‌کند.

رمصان عبدالله با بیان اینکه زمانی که از فلسطین‌ جانب‌داری می‌کنید در حال دفاع کردن از یک آرمان جهانی هستید یادآور شد: جانب‌داری از فلسطین به دلیل اینکه یکی از مظلومیت‌های تاریخی را نشان می‌دهد بسیار مهم است جانب‌داری شما مانند یک سیلی بر صورت دشمنان است.

وی اضافه کرد: سرزمین فلسطین نخستین قبله مسلمانان است و این نبرد مقدس‌ترین نبرد زمانه را در بر دارد و زمانی که از آرمانی که مسائل زیادی را تحقق بخشیده است حمایت می‌کنید قابل تقدیر است زیرا این موضوع بیانگر نبرد مقدس فلسطین است و عده‌ای نمی‌خواهند این دستاوردها را ببینند.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در ادامه به ذکر یک رویداد تاریخی پرداخت و گفت: در تاریخ ۱۹۹۱ و در شرایطی که اسپانیا می‌خواست پانصدمین سال خروج مسلمانان در سال ۱۴۹۲ را از آندلس جشن بگیرد آمریکا طرح نظام جهانی را مطرح کرد، آیا انتخاب مادرید برای این کنفرانس در راستای صلح بود؟ آنها این پیام روشن را به اعراب و فلسطینیان ارسال کردند که باید تسلیم شوید.

وی با تأکید بر اینکه شکست سال ۱۹۶۷ اعراب از رژیم صهیونیستی مانند اخراج مسلمانان از آندلس است گفت: متأسفانه برخی کشورهای عربی این طرح سازش را پذیرفته‌اند.

رمضان عبدالله ادامه داد: جمهوری اسلامی، مردم و رهبری آن به مدت ۲۵ سال در یک کلمه از مقاومت دفاع کردند و نگذاشتند سرنوشت فلسطین تبدیل به آندلس دوم شود و همین مسئله باعثشد مقاومت و امت روحیه خود را باز یابند و از شکست وارد پیروزی‌ها شود و ما این موفقیت را امروز جشن می‌گیریم.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی با هشدار نسبت به خروج مسئله فلسطین از رسانه‌ها، مطرح کرد: جانب‌داری از فلسطین از وقوع فاجعه‌های دیگری جلوگیری می‌کند. نکته دیگر این است که تلاش برای حذف فلسطین از رسانه‌ها بسیار هوشمندانه طرح می‌شود تا دشمنان آن را با یک آرمان دیگر جایگزین کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه غربی‌ها قصد دارند درگیری‌های طایفه‌ای و نژادی را جایگزین جنگ با رژیم اسرائیل کنند بیان داشت: رسانه‌ها نقش بسیار بزرگی در جلوگیری از روی دادن چنین اتفاق ناگواری دارند، رسانه‌ها باید با تعهد و ایمان تلاش کنند هر زمانی که آرمان فلسطین با سوءنیت دیگران از مسیر منحرف شد از بروز این پدیده جلوگیری کنند.

رمضان عبدالله پدیده همزیستی اعراب و اسرائیل را مورد اشاره قرار داد و گفت: زمانی که آنها برای عادی‌سازی وضعیت تلاش می‌کنند ما در رسانه‌ها با خاکریز و مانع آنها مواجه می‌شویم و می‌خواهند اختلاف نژادی و طایفه‌ای را ایجاد کنند اما ما با ایمان به آرمان‌ها باید خاکریز‌ها را پشت‌سر بگذاریم.

وی ادامه داد: با چنین طرح‌هایی شاهد دوری بیشتر امت‌ها و کشت و کشتار شده است و باید مسئله فلسطین را بسیار مهم مطرح کنیم.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه حل مسئله فلسطین تنها با آزادی قدس شریف ممکن است، تصریح کرد: زمانی که ما از فلسطین جانبداری میکنیم به این مفهوم است که تنها راه حل مسئله فلسطین مقاومت است و ما مانند توافقنامه اسلو در دام بعضی تلهها نخواهیم افتاد.