طوفانی که قرار بود از مشهد به تهران برسد
گروه سیاسی

- طوفانی که قرار بود از مشهد وزیدن گرفته و به سمت تهران روانه شود، خیلی زود به نسیمی تبدیل شد که بسیاری از رسانه ها حتی متوجه وزیدن آرام و بی جنجالش هم نشدند. محمود احمدی نژاد در آستانه مناظره تاریخی اش با میر حسین موسوی در ۱۳ خرداد سال ۸۸، سفری به مشهد مقدس داشت و در جمع تعدادی از هوادارانش سخنرانی کرد.

به گزارشافکار نیوز،آنطور که اطرافیان احمدی نژاد می گفتند او قرار بود از ناگفته هایش در طی مدت این یک سال اخیر که از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری می گذرد، بگوید. برای احمدی نژاد قرار بود مراسم استقبال مردمی در فرودگاه راه بیفتد و هوادارانش گفته بودند قرار است در سخنرانی خود در یکی از مساجد مشهد، به تمام اتهاماتی که در چند ماه اخیر به او و دولتش وارد شده پاسخ گوید.

با این حال احمدی نژاد ترجیح داد باز هم به روزه سکوت خود ادامه داده و به صحبتهایی معمولی و به دور از هیجان راجع به انقلاب اسلامی بسنده کند. روزهای تاریخی پیش روی احمدی نژاد در این سفر و فرصت رسانه ای فراهم آمده برای او بهترین زمان برای اعلام خبرهای جدید از احتمال ورود دوباره اش به عرصه قدرت و یا پاسخگویی به مطالبی بود که همچنان پس از ماهها او و دولتش را به تیتر یک رسانه های مختلف تبدیل کرده است.

احمدی نژاد با این حال ترجیح داد همچنان به رویه قبلی خود در سکوت رسانه ای ادامه دهد. به همین دلیل هم به سوالات خبرنگاران راجع به احتمال جدایی مشایی از او پاسخی نداد. جو رسانه ای ایجاد شده قبل از سفر او به مشهد مقدس اما به گونه ای ایجاد شده بود که نشان می داد احمدی نژاد قصد دارد آغاز سفرهای استانی خود و همچنین اعلام جدایی اش از اسفندیار رحیم مشایی و نزدیک شدن دوباره اش به اصولگرایان را در این سفر اعلام عمومی کند.

جنگ کمپین های مجازی
انتشار خبر شایعه جدایی احمدی نژاد از مشایی و همچنین برگزاری جلساتی با تعدادی از اصولگریان، کار را به جایی رساند که تحلیلگران به این باور رسیدند این سفر، سفر بسیار مهمی برای اعلام آغاز فعالیت های سیاسی محمود احمدی نژاد خواهد بود. در فضای مجازی نیز حامیان او کمپین های مختلفی برای درخواست از او برای بازگشت به عرصه قدرت به راه انداختند و کار تا جایی پیش رفت که در برخی از صفحات، کمپین دعوت از احمدی نژاد برای رقابت انتخاباتی جهت به دست آوردن کرسی ریاست مجلس دهم نیز به راه افتاد.

در مقابل این اقدامات رسانه ای و تبلیغاتی حامیان دولت نیز بیکار ننشسته و کمپین «روکردن» اقدامات خلاف قانون دولت احمدی نژاد را به راه انداخته اند. این کمپین که از همان روزهای ابتدایی شکل گیری دولت یازدهم توسط اکبر ترکان مشاور ویژه ریس جمهور به راه افتاده بود، این روزها نیز با حداکثر توان به کار خود ادامه می دهد و هر زمان که احتمال می رود احمدی نژاد قصد سخنرانی داشته باشد تا به اتهامات در زمینه های گوناگون پاسخ گوید، این افراد نیز دست به کار شده و گوشه دیگری از پرونده های خود در زمینه سوء استفاده از جایگاه قدرت در زمان احمدی نژاد را به رسانه ها می دهند.

یکی از همین موارد ، مسئله پس داده نشدن امکانات مناطق آزاد وخودروهای دولتی توسط یاران احمدی نژاد است که گمان می رفت او و یا یار همیشگی اش غلامحسین الهام در سفر به مشهد به این اتهامات پاسخ گویند. با این حال همانطور که عملکرد ۸ ساله احمدی نژاد نشان می دهد او به راحتی مغلوب فضا سازیها نشده و سعی می کند زمین بازی را خودش تعریف کند به همین دلیل گمان نمی رود او به این زودیها روزه سکوت خود را با توصیح دادن در مورد این مسایل افطار کند .