به گزارش افکارنیوز، تعداد معدودی از شرکت کنندگان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) که قصد اخلال در سخنرانی رئیس‌جمهور را داشتند، موفق به تسری شعارهای معنادار خود به جمعیت نشدند.

به گزارش " انتخاب "، آقای روحانی رئیس‌جمهور که درحال سخن گفتن از دیپلمات‌ها و مذاکره کنندگان ایران در مذاکرات هسته‌ای و حفظ حقوق هسته‌ای کشور بود با شعار عده‌ای مواجه شد که می‌گفتند " انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست " و سعی کردند در سخنان رئیس‌جمهور خلل کنند، اما روحانی پس از وقفه‌ای کوتاه، در مواجهه با شعارهای این افراد که قطع نمی‌شد، صدای خود را بالاتر برد و گفت: بی‌تردید انرژی هسته‌ای حق مسلم است، بی‌تردید صلح و ثبات حق مسلم است، بی‌تردید پیشرفت و توسعه حق مسلم ماست، بی‌تردید علم و دانش حق مسلم ماست، بی‌تردید نفوذ در منطقه و جهان حق مسلم ماست و بی‌تردید وحدت و اتحاد و برادری حق مسلم ملت ایران است. وی افزود: " مردم ما مطمئن باشند در مسیر تدبیر، اعتدال و امید این ملت بزرگ به تمام اهداف خود دست پیدا خواهد کرد. " مردم حاضر در حرم امام، سخنان رئیس‌جمهور را با شعار " الله اکبر " تأیید کردند و اخلالگران را ناکام نمودند.

* تعدادی از حاضران در مراسم شب ۱۴ خرداد در حرم امام خمینی که توانسته بودند در حمایت از آقای روحانی با شعارهای "الله اکبر" از رئیسجمهور حمایت کنند و اخلالگران را ناکام نمایند، بعد از پایان مراسم، بازداشت و بعد از ساعاتی بازجوئی کتبی و دریافت مشخصات از آنان، آزاد شدند. شاهدان عینی گفتند: بازداشت کنندگان لباس شخصی برتن داشتند و داخل مینی بوس بودند. همین گزارش حاکی است یک جانباز هم که به دستگیری این افراد توسط لباس شخصیها اعتراض کرده بود بازداشت شد.