پس از توافق هسته ای تحریم ها تشدید می شود!

به گزارش افکارنیوز، این حاشیه ها به شرح زیر است:

* سخنرانی رسایی ساعت ۲۱ پس از نماز مغرب و عشا در حالی شروع شد که برخی نمازگزاران پس از اقامه نماز، مسجد را ترک کردند.

* با وجود اینکه مراسم از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان و ستاد بزرگداشت ۱۵خرداد و به مناسبت سالگرد این قیام ترتیب یافته بود، سخنران اشاره بسیار مختصری در باره قیام و نهضت خونین ۱۵خرداد و ریشه های آن داشت.

* محور اصلی سخنرانی رسایی روی شخصیت سیاسی امام خمینی و موضوع هسته ای متمرکز شده بود و بارها روی این موضوع تاکید کرد که فناوری هسته ای در این مقطع زمانی با استقلال کشور گره خورده است.

* با وجود اینکه برای سخنرانی حجت الاسلام رسایی اطلاع رسانی زیادی حتی از طریق پیامک شده بود ولی شمار شرکت کنندگان در این مراسم در حد ۲۰۰تا ۲۵۰ نفر و فضای زیادی از مسجد بزرگ رضوان خالی از جمعیت بود.

* با وجود استقبال نه چندان خوب از سخنرانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، سخنرانی در فضایی گرم و بدون تنش ولی در میان تدابیر امنیتی و انتظامی برگزار شد.
* هیچ یک از مسوولان اجرایی استان در این سخنرانی و جلسه پرسش و پاسخ که تا ساعت ۲۳.۳۰ دقیقه ادامه داشت حضور نداشتند.

* تنها شخصیت مهم شرکت کننده در این مراسم آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بود که وی نیز در میانه برنامه وارد مجلس سخنرانی شد.

* رسایی در حالی که گرم سخنرانی بود و میکروفن نیز از این گرمی و سخنرانی آتشین بی نصیب نبود گفت: خوبی مسجد رضوان به این است که ساعت ندارد و من هم چون ساعت ندارم نمی دانم چقدر حرف زده ام، در این هنگام حجت الاسلام اقبال مهدوی معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ساعت خود را روی میز سخنران گذاشت تا زمان سخنرانی را مد نظر داشته باشد.

* رسایی در سخنرانی ۹۰ دقیقه ای خود گذری به حوادثپس از انتخابات ۸۸ ریاست جمهوری کرد و ابراز عقیده کرد: «اگر عوامل فتنه توبه و عذرخواهی کنند، ملت از جرم آنان خواهد گذشت».

* بنا بود جلسه پرسش و پاسخ بلافاصله پس از اتمام سخنرانی برگزار شود، ولی برنامه پرسش و پاسخ در کنار آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

* رسایی پس از اتمام سخنرانی، بلافاصله به دیدار آیت الله حیدری که در گوشه ای از مسجد نشسته بود رفت و از حضور وی در این مراسم تشکر کرد.

* محور اصلي پرسش هاي مكتوب و شفاهي از آقاي رسايي حول مذاكرات هسته اي بود. وي در پاسخ به سوالي در اين باره گفت: پس از توافق هسته اي با غرب تحريم ها تشديد مي شود. اين پاسخ رسايي شگفتي حاضران را برانگيخت.