در قبال ایران، به «دیپلماسی تهاجمی» نیاز داریم

به گزارش افکارنیوز، یک مقام ارشد آمریکایی روز یکشنبه مدعی شد که واشنگتن بر این باور است که به منظور تعیین اینکه آیا راه‌حل دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای ایران، قابل دسترسی است یا نه، می‌بایست از «دیپلماسی بسیار فعال و تهاجمی» استفاده کرد.

این مقام آمریکایی ادامه داد که ایران آنطور که باید در مذاکرات با گروه ۱ + ۵(آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین به علاوه آلمان) واقع‌نگر نبوده است.

اظهارات این مقام آمریکایی در آستانه مذاکرات دو جانبه نمایندگان ایران و آمریکا در ۹ و ۱۰ ژوئن(۱۹ و ۲۰ خردادماه) در ژنو مطرح شده است.

این مقام آمریکایی درباره این مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا گفت که مذاکرات غیرمحرمانه بی‌سابقه دو روزه ایران و آمریکا نه جایگزین مذاکرات ایران و ۱ + ۵ است و نه قرار است مسیر موازی با ایران ایجاد کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «ویلیام برنز» و «جیک سالیوان» از مشاوران ارشد دولت آمریکا که گفته می‌شود تیم این کشور در مذاکرات مستقیم با ایران را رهبری می‌کرده‌اند، در دیدار دوجانبه روز دوشنبه مذاکره‌کنندگان ایران و آمریکا حضور خواهند یافت.

نمایندگان ایران قرار است این هفته در آستانه آغاز دور تازه مذاکرات هستهای، گفتوگوهایی با هیأت آمریکایی داشته باشند. در این دیدار که در شهر ژنو برگزار میشود، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا، تیم آمریکایی را رهبری میکند.