به گزارش افکارنیوز، اعضای ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان عصر پنجشنبه پیش از ترک رم به مقصد تهران با حضور در محل نشست سالانه شورای اروپایی روابط خارجی در پایتخت ایتالیا، سیاست هسته ای جمهوری اسلامی ایران و مواضع بحق کشورمان در موضوعات منطقه ای را تبیین کردند.

مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا و سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در جمع مقامات سابق و فعلی کشورهای مختلف اروپایی ضمن تشریح اهداف جمهوری اسلامی ایران از پیگیری مذاکرات هسته ای، یادآور شدند که برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران فاقد هرگونه ابعاد نظامی است و فتوای رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان بزرگترین پشتوانه دینی و سیاسی، این ادعا را تضمین می کند.

مقامات اروپایی در این نشست همچنین از دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسایل منطقه ای از جمله در عراق و سوریه آگاه شدند.

شورای اروپایی روابط خارجی متشکل از مقامات ارشد سابق و فعلی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، بی تردید مهمترین اندیشکده اروپا محسوب می شود و نقش مهمی در سیاست گذاری های کشورهای اروپایی دارد.

این برنامه به عنوان اقدامی تأثیرگذار در حوزه دیپلماسی عمومی در ادامه ارتباط نزدیک با مراکز مطالعاتی و فکری غرب برای بسترسازی تفاهم بیشتر و درک متقابل میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی برنامه ریزی شده بود.

تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان که در ادامه رایزنی ها و مذاکرات دوجانبه، شب گذشته وارد پایتخت ایتالیا شده بود، پس از دیدار دوجانبه با "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه، روز جمعه با "فدریکا موگرینی" وزیر خارجه ایتالیا و "لاپو پیستلی" قائم مقام وزیر خارجه این کشور ملاقات و به مرور آخرین اوضاع منطقه و تحولات عراق، روند مذاکرات هسته ای و مسایل دوجانبه فیمابین پرداخته و بعد از حضور در نشست سالانه شورای اروپایی روابط خارجی، پنجشنبه شب رم را به مقصد تهران ترک کرد.