به گزارش افکارنیوز، سعید جلیلی پیش از ترک کرمان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جریان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برخی از افراد از شش ماه قبل، برای حضور در عرصه انتخابات اعلام آمادگی می‌کردند که در آن هنگام مقام معظم رهبری عقیده داشتند برخی‌ها بسیار زود به این عرصه وارد شده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش روند مذاکرات را چگونه ارزیابی می‌کنید، افزود: خوشبختانه مقام معظم رهبری برای انجام مذاکرات کف و سقفی را مشخص کرده‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در کرمان با بیان اینکه انرژی هسته‌ای یک حق برای ملت ایران است، گفت: مقام معظم رهبری همواره بر عدم عقب‌نشینی از حقوق ملت و ایستادگی در برابر دشمنان تأکید دارند.

جلیلی با اشاره به اینکه غرب در روند مذاکرات به‌دنبال بهانه تراشی است، تصریح کرد: آنها در خلال انجام مذاکرات به‌دنبال به چالش کشیدن ایران هستند و مسائلی از قبیل حقوق بشر، حقوق زنان، مسئله فلسطین و غیره را نیز مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه استکبار از قدرت رسانهای خود علیه ایران استفاده میکند، افزود: برای مثال رسانههای غربی بهطور همزمان موضوع فردی را که در یکی از روستاهای تبریز شوهرش را به قتل رسانده است، رسانهای کرده و دهها مقاله علیه حکم قصاص در رسانههای خود منتشر میکنند که همه این کارها هدفمند است.