به گزارش افکارنیوز، رویدادهای مربوط به برگزاری دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران هم به لحاظ سقوط پرسر و صدا و جنجالی اولین رئیس جمهور یعنی ابوالحسن بنی صدر و هم به خاطر رقابت هایی که در این زمینه بین کاندیداها وجود دارد همچنان مورد علاقه مراکز خبری و محافل دیپلماتیک جهان است.

هفته گذشته رادیو صدای آمریکا ناگهان اعلام کرد که مهندس مهدی بازرگان از نهضت آزادی، نورالدین کیانوری از حزب توده ایران و فرخ نگهدار از سازمان فدائیان خلق اکثریت کاندیدای ریاست جمهوری ایران شده اند. این دروغ صدای آمریکا پایه ای بای یک سلسله تبلیغات سوء علیه انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران شد که گویی با عزل بنی صدر کمونیست ها دارند سرکار می آیند.

از سوی دیگر مهندس بازرگان نامزدی خود را برای ریاست جمهوری تکذیب کرده است، حزب توده ایران اطلاع داده است که کیانوری کاندیدای ریاست جمهوری نبوده و نیست و سازمان فدائیان خلق اکثریت نیز خبر نامزدی فرخ نگهدار برای ریاست جمهوری را تکذیب کرده است.

خبر دیگر این که تاکنون جز محمد علی رجایی نامزدی هیچ کس برای دومین انتخابات ریاست جمهوری محرز نیست. سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در اطلاعیه مبسوطی حمایت خود را از رجایی برای ریاست جمهوری اعلام کرد.

در بخشی از این اطلاعیه مجاهدین انقلاب اسلامی ضمن برشمردن ویژگی های رئیس جمهور اسلامی از جمله این که خط امامی، آزمایش شده، مقبول همه گروه های خط امام و نیز همه مردم باشد یادآور شده است: اینک با توجه به جمع این موارد و آن چه پیش از این در مورد شرایط و خصوصیات ریاست جمهور گفته ایم با تکیه بر خداوند متعال و با اطمینان و سرافرازی برادر ارجمند آقای محمد علی رجایی نخست وزیر کنونی را شایسته دانسته و برای ریاست جمهوری انتخاب و به ملت مسلمان و همیشه در صحنه و پیرو خط امام معرفی می نمائیم.

علاوه بر سازمان مجاهدین انقلاب جامعه انجمن های اسلامی بازار، انجمن های اسلامی نیروی هوایی، اتحادیه انجمن های اسلامی کارکنان دولت، انجمن اسلامی کارکنان وزارت راه و ترابری، انجمن اسلامی کارکنان دانشگاه صنعتی شریف، انجمن اسلامی وزارت امورخارجه و …نیز در اطلاعیه هایی از نامزدی محمد علی رجایی برای ریاست جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی کرده اند.

آخرین شایعات در فضای رسانه ای کشور حاکیست آقایان پرورش نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، موسوی خوئینی ها، حبیب الله عسکر اولادی، آیت الله خلخالی و همچنین دکتر شیبانی خود را کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری کرده اند.