خلیفه تکفیری‌ها خواب نما شده است

به گزارش افکارنیوز، " آیت‌الله مکارم شیرازی " شب گذشته در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری برای جهان اسلام و راه برون رفت از این بحران اظهار داشت: کارهای بسیاری در یک سال اخیر برای برگزاری این مراسم انجام شده است که انجام آن بعضا باید چند سال طول می‌کشید.

وی افزود: خوشبختانه علاوه بر علما بسیاری از مسئولان نظام نیز برای مشارکت در این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم جمیع شرایط برای برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم ایجاد شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: باید در همه جهان اسلام احساس مسئولیت نسبت به ایجاد همگرایی در جهت ایجاد وحدت علیه تکفیری‌ها انجام شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: از زمان اوج گرفتن این وحشی‌گری‌ها مکان‌های بسیاری تخریب شده است و بسیاری از مردم بی‌گناه در آتش این حماقت‌ها سوخته‌اند و تازه اگر همین الان این جنگ‌ها تمام شود ده سال طول می‌کشد که این خرابی‌ها آباد شود.

این مرجع تقلید یادآور شد: سرچشمه این جنایات و تفکیری‌گری از جهل و هواپرستی و در نهایت تحریک خارجی‌ها و استکبارگران است.

سران کردها به مردم خود خنجر نزنند

وی گفت: یکی از نکات اسفباری که در عراق شاهد آن بوده‌ایم خنجر زدن سران کردها از پشت به کشورشان بود که به تعبیر حسنین هیکل آنها در جهنم را به روی مردم خود بازکردند زیرا داعشی‌ها به آنها رحم نمی‌کنند و در بهترین حالت نیز همیشه باید نوکر آمریکا و اسرائیل باشند.

خلیفه تکفیری‌ها خواب نما شده است

این مرجع تقلید یادآور شد: یک انسان خواب نما شده و خود را خلیفه می‌خواند و از جنوب شرق آسیا و آسیا و آفریقا تا اروپا را برای خود بر میدارد که باید به او گفت که چه کسی به تو چنین مجوزی داده است و اصلا تو چه جایگاهی در میان مسلمین داری؟

وی ادامه داد: ظلم بزرگی که وهابیت و تکفیری‌ها به جهان اسلام کردند علاوه بر ویرانی و تلاش در جهت تجزیه امت اسلامی، آسوده کردن خیال مستکبران و کشتن مسلمان و از همه بدتر خراب کردن چهره اسلام بوده است.

آیت‌الله مکارم شیرای اظهار کرد: آنها ضربات مهلکی به عقاید اسلامی زدند و به جهانیان گفتند که اسلام همین دین خشنی است که آنها به دنیا نشان می‌دهند؛ آنها به اسلام جهاد هر فحشایی را برای خود حلال می‌کنند؛ آنها یک روز جهاد را با اسم نکاح در می‌آمیزند و فردا هم حتما جهاد قمار و جهاد مواد مخدر را به راه می‌اندازند.

ضرورت تشکیل اجماع جهانی علمای اسلامی

وی گفت: هدف ما از برگزاری این همایش اول ایجاد یک اجماع جهانی از علمای اسلامی و همچنین به انزوا کشیدن تکفیری‌گری است؛ دومین هدف ما این است که به جهانیان ثابت کنیم که اسلام حقیقی چیزی سوای آن چیزی است که این وهابی‌ها به دنیا نشان داده‌اند.

این مرجع تقلید یادآور شد: روایت کلمه «کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی …» را همه راویان شیعه و سنی ذکر کرده‌اند و هیچ شکی در صحت این روایت نیست یعنی کسی که لفظ لااله الاالله را به زبان می‌آورد موحد است ولی این افراد با خود اجتهادی همه مسلمانانی که غیر همفکر خود هستند را کافر می‌دانند.

وی بیان داشت: این جنایات تکفیری‌ها دقیقا بر خلاف نص قرآن و روایات پیامبر و اهل بیت است؛ آنها شاید بگویند که زائران قبور کافر هستند، زیرا به کسی غیر از خدا علاقه نشان می‌دهند و ارادت دارند؛ ولی از باطن دین هیچ چیزی نمی‌دانند زیرا بیش از هزار و چهارصد سال همه علمای شیعه و سنی این شیوه زندگی و عبادت و توسل را روا می‌دانستند، ولی شما برای خود اجتهاد می‌کنید و همه را غیر از خود نادان می‌دانید.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: علمای مصر و ایران و عراق این همه سال تحقیق و تدریس کردند و به این معارف رسیدند و حال شما با این علم سطحی خود چگونه می‌توانید این همه بی‌شرمانه خود را از همه علما برتر بدانید؛ شما با استدلال احمقانه خود می‌خواهید این بینش غلط را به همه دنیا تحمیل کند؛ چه کسی به شما اجازه اجتهاد داده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: چه تاسف بار است که دشمنان اسلام در کناری آسوده نشسته و مرگ مسلمانان به دست خود را به چشم میبینند؛ علمای جهان اسلام باید به پاخیزند و دنیا را از این خطر بزرگ نجات دهند.