گام رو به جلو ظریف و کری
به گزارشافکارنیوز، برخی رسانه ها و مطبوعات انگلیسی‌زبان، امروز(سه شنبه ۲۴ تیرماه ۹۳) عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

روزنامه یو اس ای تودی امریکا(USAToday):

جان کری و وزیرخارجه ایران به دنبال شکستن بن بست هسته ای می باشند.

درحالیکه، ضرب الاجل برای رسیدن به توافق هسته ای(یکشنبه هفته آینده) نزدیک می شود، ایران طی دیدار روز دوشنبه با جان کری، موضع خود درمورد یک مانع بسیار مهم را ملایم تر کرده است. یک شرکت کننده در مذاکرات که نخواست نامش فاش شود، گفت: ایران برای اولین بار پیشنهاد داده که ظرفیت غنی سازی خود را کاهش دهد، اما نه با کاهش تعداد سانتریفیوژها بلکه با کاهش سرعت فعالیت آنها.

خبرگزاری انگلیسی رویترز(Reuters):

سناتورهای امریکایی برای اتخاذ موضع سخت در مذاکرات هسته ای ایران، فشار می آورند.

رابرت منندز و لیندسی گراهام، دو سناتور بانفوذ امریکایی، طی نامه ای از دیگر قانون گذاران کشورشان خواستند، از تقاضاهایی که شرایط سختی را بر ایران تحمیل می کند حمایت کنند.

پایگاه اطلاع رسانی هافینگتن پست امریکا(Huffingtonpost):

تحقیقات جدید نشان می دهد تحریم های ایران، میلیاردها دلار برای امریکا هزینه داشته است.

با نزدیک شدن به ضرب الاجل مذاکرات هسته ای بین امریکا و ایران، نتیجه تحقیقات جدیدی منتشر شده که به حرکت نزولی و زیان هایی که امریکا از قبال تحریم های جمهوری اسلامی متحمل شده، اشاره می کند. این تحقیقات نشان می دهد تحریم های ایران، میلیاردها دلار به فعالیت های اقتصادی امریکا ضرر زده است.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه پرس تی وی ایران(Presstv):

مذاکرات فشرده برسر توافق هسته ای ایران، ادامه دارد.

روز دوشنبه محمد جواد ظریف، جان کری و کاترین اشتون در وین دیدار کردند. دیدار وزرای خارجه ایران و امریکا و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در شرایطی صورت گرفت که نمایندگان تهران و ۱ + ۵ درحال برگزاری مذاکراتی با هدف نهایی کردن پیش نویس توافق جامع هستند.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه راشاتودی(RT):

سیاست جدید انگلیس دربرابر ایران: به روحانی اعتماد کنید.

یک گزارش پارلمان انگلیس درخصوص روابط با ایران می گوید باید به حسن روحانی اعتماد کرده و طبق اقداماتش درباره وی قضاوت کرد، نه صحبت هایش.