عزل و نصب‌ها در وزارت علوم تنش‌زا است

به گزارش افکارنیوز، ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی در مشهد در ارتباط با استیضاح وزیر علوم اظهار کرد: مقام معظم رهبری در چند روز گذشته در بیانات صریح و روشن خویش در دیدار با کارگزاران نظام اشاره کردند که بنده با همه توان از دولت و اقدامات مثبت آن حمایت می‌کنم، همان‌گونه که از دولت‌های گذشته نیز حمایت کردم.

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما نباید بگذاریم با شعار اعتدال تفکرات افراطی و تند حاکم شوند و قشری که در بیشترین مواقع خطر از دولت‌ها حمایت واقعی می‌کنند، حذف شوند؛ افزود: مقام معظم رهبری در دیدار مذکور نیز یادآوری کردند که من می‌بینم که با شعار اعتدال برخی نیروهای مؤمن و انقلابی حذف می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما نباید بگذاریم مدیرانی که سرمایه‌های انسانی کشور هستند، با حب‌ و بغض‌های سیاسی حذف شوند؛ گفت: رهبر معظم انقلاب در ادامه این دیدار فرمودند ما وظیفه داریم در چارچوب و اصول ارزش‌های انقلاب اسلامی عمل کنیم.

* توجه به اصول انقلاب منجر به نداشتن حاشیه‌های موهوم می‌شود

خسروی ادامه داد: طبق منویات مقام معظم رهبری باید بر اساس اعتقادات دینی و انقلابی خویش عمل کنیم چرا که عامل موفقیت ما نیز در سه دهه اخیر اتحاد، وحدت و حرکت بر اساس اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده است و اگر در این مسیر حرکت کنیم و حرکت خود را بر اساس اصول انقلاب تنظیم کرده و از حاشیه‌سازی بپرهیزیم، می‌توانیم شاهد حاشیه‌های موهوم نباشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: نکته دیگری که مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام به آن تأکید داشتند، رسالت بسیار عظیم وزارت‌های علوم، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و اینکه این سه وزارت در جایگاه فرهنگی کشور فعالیت می‌کنند و بالاترین شاخصه نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مبحثفرهنگی آن است.

وزرای علوم و آموزش و پرورش و ارشاد در عزل و نصب‌های خود اعتدال را رعایت کنند

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از همه وزرا به ویژه وزاری علوم، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستند که محیط‌های فرهنگی خود را باشگاه سیاسی جناح‌های مختلف نکنند و بدانند که در این جایگاه‌های فرهنگی کشور باید کاملا اعتدال حاکم شود و از تفکرات تند سیاسی دور باشد و در زمینه رشد و تعالی نظام که همانا رشد علمی بوده و همین رشد علمی باعثاقتدار نظام است، نگذارند رشد علمی کشور متوقف شود.

خسروی خاطرنشان کرد: طبق منویات رهبری در دیدار با کارگزاران نظام، سه وزارت مذکور باید در عزل و نصب‌های خود التزام بیشتری به شعار دولت یعنی اعتدال، داشته ‌باشند، چرا که مردم به اعتدال رأی دادند و رئیس جمهور کشور نیز در آغاز دولت خویش اظهار کرد که از اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان معتدل در مدیران دولت استفاده می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: هم‌اکنون با توجه به اینکه در این دولت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام نیروهایی را که به عنوان رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به شورای انقلاب فرهنگی معرفی کرده و اعضای این شورا به اتفاق به همه آنها رأی کامل داده و هیچ گونه تنش سیاسی در این وزارت نداریم و مردم نیز ثمره تلاش و مجاهدت این وزیر را می‌بینند، انتقادات بیشتری به وزیر علوم در زمینه عزل و نصب‌ها در وزارت خویش وارد است چرا که وزیر بهداشت نیز در همین دولت خدمت می‌کند و اعضای شورای انقلاب فرهنگی نیز همان اعضا هستند.

بیشتر عزل و نصب‌ها در وزارت علوم با تنش همراه بوده است


نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار می‌رود عملکرد فرجی‌دانا نیز همانند وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد در حالی که معرفی نیروهایی که وی تاکنون انجام داده با تنش همراه بوده‌اند و از شورای انقلاب فرهنگی نیز کسب رأی نکرده‌اند و در نهایت فرجی‌دانا مجبور شده از آنان به عنوان سرپرست استفاده کند.

وزیر علوم تغییر شیوه دهد تا دولت و شورای انقلاب فرهنگی با وی همکاری کنند


وی خاطرنشان کرد: اگر وزیر علوم عملکرد و شیوه برنامه‌ریزی خود را با شعار دولت یعنی اعتدال هماهنگ کند، شورای انقلاب فرهنگی و دولت و مجلس نیز با او همکاری خواهند کرد.

خسروی افزود: اکنون رئیس مجلس شورای اسلامی و باهنر معاون وی نیز از نمایندگانی که با نحوه عملکرد وزیر علوم موافق نیستند خواسته‌اند که تا جایی که امکان دارد با گفت‌‌وگو به حل این موضوع بپردازند چرا که اگر استیضاح وزیر علوم صورت بگیرد به نفع دولت، دانشگاه، دانشجو، کشور و حتی شخص فرجی‌دانا نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون تغییری در عملکرد فرجی‌دانا دیده نشده است؛ تصریح کرد: من جزو کسانی که موافق استیضاح وزیر علوم هستند، نیستم چرا که معتقدم فرجی‌دانا فردی متدین و انقلابی است اما باید به تغییرات در عملکرد خویش بپردازد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: امروز عدهای اصلاحطلب تندرو بیمورد سهمخواهی میکنند، در صورتی که دولت، دولت اعتدال است و دولت اصلاحطلبی، تندروی و افراطیگری نیست و تاکنون نیز روحانی به عنوان ریاست جمهور در این دولت با اعتدال پیش رفته اما گروههای فشاری هستند که اجازه نمیدهند فرجیدانا فعالیت خود را به درستی انجام دهد و تغییرات را در عملکرد خویش پیاده کند.