شیک‌پوش و مدرن‌ترین زنان تاریخ

به گزارش افکارنیوز، وبلاگ عقل کل نوشت: هیچ کس از عقب افتادگی و عقب ماندگی خوشش نمی‌آید؛ همه دوست دارند خود را مدرن و متمدن نشان دهند و براساس معیارهایی که در ذهنیت خویش دارند از مدرن و شیک و متمدن بودن تعاریف متفاوتی دارند.

انواع پوشش و مدهای لباس که در بین مردان و زنان جامعه رواج پیدا می‌کند با نگاه شیک و مدرن بودن مورد استقبال قرار می‌گیرد، و چه بسا پوششی که نشان دهنده اوج عقب ماندگی است اما به عنوان پوششی شیک و مدرن به افراد جامعه معرفی می‌شود و بالعکس. اما معیار شیک بودن، مدرن بودن و متمدن بودن چیست؟

در همه ادیان آسمانی سخن از دورانی است که بشریت به تکامل می‌رسد و مدینه فاضله‌ای به وجود می‌آورد و به سعادت دست می‌یابد؛ عصری که با ظهور منجی آخرالزمان تحقق می‌یابد.

در آن دوران انسان‌ها تکامل عقلی پیدا می‌کنند و به چنان پیشرفتی می‌رسند که به تمام ۲۷ حرف علم دست می‌یابند در حالی که تا زمان ظهور تنها دو حرف از ۲۷ حرف علم در دسترس بشر قرار می‌گیرد.

انسان‌های عصر ظهور، مدرن‌ترین، شیک‌پوش‌ترین و متمدن‌ترین انسان‌های تاریخ بشریت هستند؛ زنان عصر ظهور نیز مدرن‌ترین زنان تاریخند. زنانی که از نظر علمی به درجه‌ای رسیده‌اند که در خانه نیز به آسانی، حکم خدا را از قرآن و روایات استخراج می‌کنند.

نوع پوشش این زنان، تطابق کامل با دستورات اسلام دارد و سعی می‌کنند خود را به الگویی که خداوند برای آنان در نظر گرفته است نزدیک کنند. الگویی به نام «سیدة نساء العالمین». الگویی در اوج حیا و نجابت که حتی در آخرین لحظات عمر مبارکش نگران بود که مبادا حجم بدنش در تابوت نمایان شود.

حال تصور کنید بر فرض محال در عصر ظهور که دوران رشد عقلی و تکامل بشریت است خانمی بخواهد با جوراب شلواری(ساپورت) به خیابان بیاید! مردمان عصر ظهور که عاقل‌ترین و مدرن‌ترین مردمان تاریخند چه نگرشی نسبت به چنین خانمی خواهند داشت؟ مسلما هم عقلش را زیر سوال می‌برند و هم او را به عنوان یک بیمار به روانشناس معرفی می‌کنند و هم برای جلوگیری از سرایت این بیماری واگیردار به دیگران جلوی گسترش آن را خواهند گرفت.

هر گناهی یک نوع مرض است که در قلب به وجود می‌آید و به اعضا و جوارح سرایت می‌کند. مردان و زنانی که با پوشش نامناسب در جامعه ظاهر می‌شوند هم بیمارند و هم عقب افتاده! چون نوع پوشش آنها با پوشش انسان‌های مدرن عصر ظهور که تابع احکام اسلامند فاصله دارد و هر چه این فاصله بیشتر باشد اُمل‌تر و عقب مانده ترند.

اما مردان و زنانی که سعی می‌کنند پوشش خود را بر طبق دستورات اسلام انتخاب کنند انسان‌هایی هستند که در عصر غیبت هم به سبک مدرن‌ترین انسان‌های تاریخ زندگی می‌کنند.

این مطلب را نه برای توهین به صاحبان پوشش‌های نامناسب نوشتم و نه برای دلخوشی خانم‌های محجبه. این مطلب بیان یک حقیقت است؛ حقیقتی که برای تصدیق آن فقط کمی انصاف لازم است؛ حقیقتی که به ما می‌گوید هر چه فاصله رفتار، گفتار و کردار ما از انسان کامل بیشتر شود از انسانیت دورتر شده و دچار عقب ماندگی می‌شویم بنابراین افرادی که با پوشش ناهنجار در جامعه ظاهر می‌شوند عقب مانده‌اند.