سایتی که استیضاح وزیر را خط قرمز می‌داند!

به گزارش افکارنیوز، اسماعیل کوثری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در جلسه علنی امروز سه‌شنبه(۳۱ تیرماه) در نطق میان دستور خود با اشاره به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در این روزها با بمب‌های چندصد کیلویی توپخانه‌اش با حمایت و پشتیبانی رئیس جمهور آمریکا این مدعی دروغین حقوق بشر با سکوت معنی‌دار سازمان ملل همراه شده است.

کوثری ادامه داد: رژیم صهیونیستی با چراغ سبز سازمان ملل تمام عقده‌های پی‌درپی خود را روی مردم غزه خالی می‌کند، و این نشان از ناتوان بودن آمریکا و ارتش رژیم صهیونیستی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: این رژیم جعلی در سال‌های گذشته به هر دری زدند تا بتوانند پیروزی‌هایی را بدست آورند اما با سرشکستگی کشور فلسطین را ترک کردند. با این حرکت‌های خود می‌خواهند شکست‌های گذشته خود را جبران کنند و روحیه از دست رفته نیروهای خودشان را بازگردانند که به لطف خداوند و مقاومت مردم شکست خوردند.

وی با بیان این سوال که آیا باید در حد محکوم کردن نظاره‌گر باشیم یا حرکت‌های فراتر از این اقدامات باید صورت گیرد؟ گفت: پیشنهاد می‌دهیم مردم کشورهای همجوار فلسطین در معنای واقعی کلمه به هر نحو می‌توانند کمک کنند تا فشار بر این کشور حاکم نشود.

مسئولین کشورهای اسلامی چرا سکوت کرده‌اند؟ آیا با دیدن صحنه‌های فجیعی در درگاه خداوند می‌توانند سکوت کنند؟! آنان که اختیار دارند ولی سکوت کرده‌اند بالاخره یقه آنها گرفته خواهد شد.

کوثری تصریح کرد: مسئولین دیپلماسی کشور باید از جایگاه ریاست کشورهای غیر متعهد و به اتفاق کشورهای اسلامی فشار همه‌جانبه به سازمان ملل و خصوصا شورای امنیت ملی وارد کنند چرا که متاسفانه بعد از دو هفته هنوز هیچ اقدام اساسی انجام ندادند، حداقل از این جنایات وحشیانه جلوگیری کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مسئولین کشورهای همسایه این رژیم جعلی بدانند تا زمانی که پیمان نظامی با همدیگر نبستند و ید واحده نشوند، همیشه این جنایت ادامه خواهد داشت و باید مانند ایران سفارتخانه رژیم اشغالگر قدس در کشورهای خود را با سفارت فلسطین عوض کنند و در نهایت همه کشورها یکپارچه به سوی تغییر ساختار سازمان ملل حرکت کنند.

کوثری افزود: متاسفانه در کشورهای منطقه سیاست‌های استکبار جهانی خصوصا آمریکا و صهیونیسم جهانی، دلارهای کشورهای عربستان و قطر، بی‌تدبیری و نادانی برخی از کشورهای دیگر عامل بی‌جیره و مواجب اینها شده و لذا با تشکیل گروه‌های تروریستی برای ملت‌هایی که می‌خواهند مستقل و روی پای خود بایستند، برنامه‌هایی را طراحی و عملیاتی می‌کنند تا بتوانند به اهدافشان که حفظ رژیم اشغالگر قدس و حفظ چاه‌های نفت در این کشور دست پیدا کنند.

کوثری با اشاره به تعبیر حضرت امام از روز قدس، گفت: مردم کشورمان باید به صورت گسترده‌تر و بیشتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی حضور پیدا کنند تا گوشه‌ای از حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دهند تا موجب دلگرمی و مقاومت بیشتر آنها شوند.

وی با ابراز تاسف از افطاری دادن برخی از دانشگاه‌ها گفت: در برخی از این دانشگاه‌ها افراد مسئله‌دار فتنه‌گر دعوت می‌شوند و آنان در صحبت‌های خود نظام را نشانه گرفته‌اند.

وی بابیان اینکه برخی از نشریات همچنان در طبل حمایت از جریانات ضد انقلاب و معاند می‌کوبند و حمایت می‌کنند، تصریح کرد: سایت کلمه متعلق به جریان فتنه به نفع وزارت علوم مطالبی نوشته و به نوعی استیضاح وزیر علوم را خط قرمز قرار داده است، سوابق شما هم مانند رفقایتان که چنین تهدیداتی را می‌کردندتا جایگاه بالاتری در بین مستکبرین پیدا کنند در حال حاضر سر در‌آخور آمریکا و انگلیس کرده‌اند و با ذلت و خواری به آنها پناهنده شدند و شما بدانید که هیچ کاری نمی‌توانید از پیش ببرید.

کوثری با یادآوری سالگرد عملیات مرصاد گفت: عملیات مرصاد بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ است که استکبار جهانی و کشورهای مرتجع تحمیل کردند که مردم از ادامه مقاومت و جنگ در ایران خسته‌ شده ‌اند و به همین جهت ذوق‌زده شده و ارتش بعثعراق منافقین را تقویت و روانه کشورمان کرد که بلافاصله منافقین عوامل خود را از کشورهای مختلف فراخواندند تا با تعداد بیشتری به تهران برسند و به آنها می‌گفتند اگر دیر برسید و به موقع همراه نشوید، مسئولیتی به شما داده نمی‌شود، زهی خیال باطل که آنها می‌خواستند بعد از اشغال شهر سرپل‌ذهاب ارتش بعثعراق ۸ ساعته خود را به تهران برساند که خداوند مکر آنها را با کمک رزمندگان اسلام به خودشان برگرداند، لذا بر روح شهدای این عملیات هوشمندانه درود می‌فرستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان با هشداری به وزیر نیرو گفت: کمبود آب در استان تهران و مخصوصا در شهرستانهای اطراف این استان مخصوصا بخش حسنآباد فشافویه جدی است از همین امروز مسئولین ذیربط جهت رفع این مشکل اقدام اساسی کنند و از خلیج فارس و دریای عمان با کار کارشناسی کامل آب را به داخل ایران مرکزی به عنوان یک طرح فرادولتی در نظر بگیرند.