گزارش غیرعلنی ظریف در مجلس

به گزارش افکارنیوز، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جریان بررسی جلسه غیر علنی نمایندگان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مذاکرات هسته‌ای، هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفت از آقای ظریف دعوت کند تا درباره مذاکرات و اختلاف نظرهای موجود بین طرفین توضیحاتی ارائه کند.

وی با بیان اینکه بحث‌های امروز درباره غنی‌سازی، موارد اختلافی و همچنین زمان مذاکرات بود، خاطر نشان کرد: آقای ظریف گفت که ۱ + ۵ بر این عقیده بودند که مذاکرات را در همین ۶ ماهه اول به اتمام برسانند و در هفته آخر نیز فشار زیادی آوردند تا مذاکرات را به اتمام برسانند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: مسائل اختلافی که مقام معظم رهبری نیز یکی از آن موارد را مبنی بر غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سویی ایران اعلام کردند، بحثغنی‌سازی را تحت‌الشعاع خود قرار داد و طبیعتا تمدید مذاکرات پیشنهاد شد و طرف خارجی نیز آن را پذیرفت.

نعمتی با بیان اینکه آقای ظریف گفت که عمده موارد اختلافی درباره تعداد سانتریفیوژها و ظرفیت غنی‌سازی کشورمان است، گفت: آنطور که وزیر خارجه کشورمان توضیح داد، آمریکایی‌ها و دیگر کشورهای طرف غربی پذیرفته‌اند که خواسته‌های به حق ملت ایران را در نظر بگیرند البته این موضوع ادامه دارد.

وی اضافه کرد: آقای ظریف گزارشی ارائه داد و بنده فکر می‌کنم برای نمایندگان قانع کننده بود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه جلسات بین دولت و مجلس خصوصا تیم مذاکره کننده ادامه خواهد داشت، ادامه داد: فعلا در این مقطع احساس می‌کنیم توضیحات آقای ظریف کافیست.

نعمتی با اشاره به اینکه پروتکل الحاقی و موارد غنی‌سازی باید به تصویب مجلس برسد، خاطر نشان کرد: ما هر کجا ببینیم که نیاز است مجلس وارد ماجرا شود، حتما مجلس از پتانسیل خود استفاده خواهد کرد.

وی افزود: ما با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تلاش‌های سازنده تیم مذاکره کننده فکر می‌کنیم در حال حاضر نیازی نیست که مجلس از پتانسیل خود استفاده کند اما هر کجایی که نیاز باشد مجلس حتما اثرگذاری خود را خواهد داشت.