انتخاب نوشت: سایت دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی با بازنشر گفت و گوی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۱۳۸۷، با برگزیدن تیتر "هشدار هاشمی كه ۳ سال بعد شنیده شد" نوشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در آبان ۸۷ هشدار داد : تجارب تاریخی پیش روی ماست ببینید به نام امام زمان (عج) چه فتنه های از گذشته تا امروز بپا كرده اند نگاه كنید به عراق كه می خواستند حوزه علمیه نجف را به نام ظهور تخریب كنند ببینید چه فتنه هایی به نام امام زمان (عج) در سودان و یمن بپا كردند و آن كشورها را در اختلافات داخلی غرق كردند امروز من این جریان انحرافی را در جمهوری اسلامی بسیار فعال می بینم و هشدار می دهم تا دیر نشده باید جلوی میدانداری این جریان انحرافی را گرفت .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین حضور خود در صدا و سیما به صریح ترین شکل ممکن از میدانداری فتنه مهدویت و جریان انحرافی با تابلوی دروغین امام زمان(عج) در کشور ابراز نگرانی نمود و تصریح کرد: مگر حجیت امام زمان(عج) نسبت به قرآن بیشتر است که امروز عده ای مدعی ارتباط و تایید اعمال خود توسط امام زمان(عج) شده اند؛ این بزرگترین آفت است و نباید به اینها میدان داد امام(ره) لحظه ای به اینها میدان ندادند چون امام(ره) بدرستی تشخیص داده بودند که میدانداری متحجران و مدعیان ظهور بزرگترین خطر و ضربه به انقلاب و نظام است.

گزیده سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی بدین شرح است:
* ما از منابعی که در اختیار داریم حضرت حجت(عج) را با یک واقعیت منصوب الهی می‌شناسیم و امید داریم که در آینده تحقق آثار قرآن و اسلام را به دست ایشان مشاهده کنیم. حالا که ایشان نیستند ما یک چنین افقی را درآینده زندگی بشر، برای خودمان ترسیم کرده‌ایم و به آن اعتقاد داریم و نمی‌دانیم هم که این اتفاق کی به وقوع می‌پیوندد.

* معلوم است کسی که یک افق و آینده روشنی را به همراه اعتقادات دیگر برای خودش ترسیم کرده و از طرفی با توجه به اسناد دیگر معتقد است که این افق با ظهور حضرت حجت در ارتباط است، تحقیقاً این امید و این انتظار و آن چیزی که از اسلام و امام زمان می‌شناسد، تاثیرات سازنده‌ای را در زندگی وی به‌جا خواهدگذاشت. چنین انسانی، حتماً با انسانی که ناامید است و آینده را مثل گذشته و یا بدتر از آن می‌بینید متفاوت است. امید، در وجود انسان همچون موتور محرکی می‌ماند و همچون یک راهنما و منبع انرژی عمل می‌کند.

*انقلاب اسلامی منشاء ظهور خاص خود را دارد. بحثهایی كه ما الان در مورد امام زمان مطرح میكنیم، بحث خاصی است اما تكالیفی كه در قرآن و به طور كلی اسلام برای ما تعیین شدهاست، منشاء حركت ما و ملت ما به سمت انقلاب بودهاست. از جمله این تكالیف میتوان به وظیفه خدمت به مردم، مبارزه با ظلم و ستم، تبیین معارف الهی، باز كردن راه پیشرفت مردم، ایجاد است.