شرح نحوه دستگیری " طلبه سیرجانی "

به گزارش جهان نیوز ، يكي از همراهان حجتالاسلام عليرضا جهانشاهي كه همراه با او روز گذشته بازداشت شده بود، به فارس، گفت: روز گذشته كه در كلبه عدالت حاج آقا جهانشاهي در ضلع شرقي حرم مطهر نشسته بوديم برخي دوستان وارد كلبه شدند و بدون اينكه خودشان را معرفي كنند و حكمي نشان بدهند گفتند كه آقاي جهانشاهي بازداشت است.

وی افزود: به همراه دو تن از طلاب همراه با حاج آقای جهانشاهی بازداشت شدیم و دوستان ما را به محل نامعلومی در شهرری منتقل کردند. ما آقای جهانشاهی را نمی‌‌دیدیم اما تصور می‌کنم که دوستان چشمان آقای جهانشاهی را بسته بودند.

همراه جهانشاهی تصریح کرد: متاسفانه باید بگویم که ماموران از بنده و دو تن از دوستانم سؤالاتی کردند و ما نیز به آنها پاسخ دادیم ولیکن بر خلاف انتظار آنها به ما سیلی زدند در حالی که ما چند طلبه روزه‌دار بودیم. بهتر بود دوستان جوانان روزه‌دار را نمی‌زدند.

وی افزود: از ماموران محترم پرسیدم شما حکم بازداشت دارید و آیا ممکن است کارت شناسایی به ما بدهید که گفتند " به شما ربطی ندارد و حرف نزنید. " مأموران بعد از اینکه از ما بازجویی کردند بنده و دو تن از دوستانمان را آزاد کردند اما آقای جهانشاهی را به محل دیگری منتقل کردند.

وی گفت: ماموران می‌گفتند که قرار است آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت سالگرد آیت‌الله مشکینی به حرم عبدالعظیم بیایید و شما نباید در حرم بمانید. البته آنها درباره علت بازداشت آقای جهانشاهی مطلبی نگفتند؛ آقای جهانشاهی گفته است که تا احیای مطالباتش مقاومت خواهد کرد چرا که مقام معظم رهبری عدالت‌خواهی را از طلاب مطالبه می‌کند.

همراه طلبه سیرجانی ادامه داد: نمی‌دانیم آقای جهانشاهی کجاست؛ امیدواریم دلسوزان انقلاب اسلامی به کمک او بشتابند.

يك مقام آگاه نيز گفت: برخورد با طلبه سيرجاني به درخواست برخي مسئولان آستانه حضرت عبدالعظيم بوده است.