مدرك كارشناسي ارشد مهدي هاشمي رفسنجاني "مدرك معادل " بوده و پس از گذراندن دوره آموزشي در دانشگاه صنعتي شريف اخذ شده است.

عصر امروز نوشت: همانطور که در عکس‌های الصاق شده مشاهده می کنید، مدرک کارشناسی ارشد مهدی هاشمی رفسنجانی " مدرک معادل " بوده و پس از گذراندن یک دوره آموزشی بین دانشگاه صنعتی شریف و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور اخذ شده است!

نکته قابل توجه اینکه وی پس از اخذ این مدرک کارشناسی ارشد معادل، مدرک دکتری خود را از دانشگاه آزاد اخذ کرده است.

بر پایه این گزارش، مهدی هاشمی بارها خود را فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف خوانده است که نکته قابل توجه در این خصوص اینکه وی در گذشته " رئیس سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور " بوده و احتمال دارد این " مدرک معادل " با استفاده از جایگاه وی اخذ شده باشد؛ چه آنکه مشخص نیست که وی در دوره‌های آموزشی فوق الذکر شرکت کرده است یا خیر که نیازمند اطلاع رسانی مسئولان دانشگاه صنعتی شریف در این خصوص است.

با آغاز مطالبات مردمی برای محاکمه عوامل اغتشاشات و ناامنی‌ها در کشور پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ که بالتبع نام مهدی هاشمی را نیز بر سر زبان‌ها می‌انداخت، وی به ناگاه از کشور خارج شد.

البته بسیاری از مردم و کارشناسان، رفتن مهدی هاشمی به لندن را با مسائل مطرح شده درباره وی مبنی بر دست داشتن در اغتشاشات پس از انتخابات، بدون ارتباط نمی‌دانستند و خواستار بازگرداندن وی به ایران برای حضور در دادگاه بودند.

شائبه‌ فرار مهدی هاشمی از کشور و ارتباط وی با اغتشاشات پبش آمده در ایام پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ آنجا بیشتر تقویت شد که در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده آشوب‌های پس از انتخابات، مسعود باستانی از روزنامه‌نگاران فعال دوم خردادی با اشاره به محورهایی که از سوی مهدی هاشمی رفسنجانی به مدیریت سایت " جمهوریت " داده شده بود، گفت: حمله به عملکرد ۴ ساله دولت و تضعیف نهادهای قانونی کشور(سپاه، بسیج، شورای نگهبان و…) و القای تقلب و التهاب‌آفرینی در انتخابات جزو محورهایی بود که دستور کار داشتیم.

همچنین حمزه کرمی مدیر سایت جمهوریت نیز در دادگاه اعلام کرد که مهدی هاشمی در انتخابات پولشویی، سندسازی و از بیت‌المال هزینه می‌کرد.

اما پیرو این شائبه‌ها، دفتر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد به دفاع از مهدی هاشمی(رئیس این دفتر) پرداخت و با صدور اطلاعیه‌ای سفر وی را یک " مأموریت سازمانی " عنوان کرد.

دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد در این اطلاعیه خود تصریح کرد که مهدی هاشمی رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد جهت بازدید و رسیدگی دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد در خارج از کشور، چندین روز قبل از دادگاه مورخ ۳ شهریور ۸۸ به خارج از کشور عزیمت کرده و قطعاً بعد از اتمام " مأموریت سازمانی " خویش جهت پاسخگویی به مطالب کذب مطرح شده در دادگاه به کشور بازخواهد گشت؛ سفری که همچنان به پایان نرسیده است…