دستاورد‌های سفر جهانگیری به کرمانشاه

به گزارش افکارنیوز، اسحاق جهانگیری در تشریح دستاوردهای سفر به کرمانشاه اظهار کرد: در این سفر از طرح‌های مهم عمرانی این استان بازدید به عمل آمد و در جلسه‌ای پیرامون مسائل استان بحثشد.

معاون اول رئیس‌جمهور بحثنخست سفر به استان کرمانشاه را پیگیری طرح‌های آبی بیان کرد و گفت: در مناطق جنوب و جنوب غربی تا شمال غربی کشور طرح‌های مهم آبی همچون سدسازی و تونل‌های انتقال آب در حال اجرا است.

جهانگیری با بیان اینکه برخی از این طرح‌ها دارای عمری چند ساله هستند افزود: تدبیری که دولت برای نحوه تامین منابع مالی این طرح‌ها اندیشیده سبب تسریع در عملیات اجرایی این پروژه‌ها شده است تا با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مدت زمانی مشخص تحولی جدی در منطقه غرب و جنوب غرب کشور به وقوع بپیوندد.

وی گفت: در مرحله نخست از این طرح‌ها در استان‌های کرمانشاه و کردستان بازدید شد و منابع آنها تامین شده که امیدوارم تمامی این طرح‌ها در چهار سال آینده به بهره‌برداری برسد و امسال نیز بهره‌برداری از بخش عمده‌ای از این طرح‌ها انجام می‌شود و اعتبار ۲۰هزار میلیارد تومانی برای این طرح‌ها سبب تسریع در اجرا و بهره‌برداری می‌شود.

*هیچ محدودیتی برای مبادلات و حجم تجارت میان ایران و عراق وجود ندارد

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به همسایگی استان کرمانشاه و کشور عراق افزود: جمهوری اسلامی ایران رابطه بسیاری خوبی با کشور عراق دارد، در سفر نخست وزیر عراق نیز بیان شد که هیچ محدودیتی برای مبادلات و حجم تجارت میان ایران و عراق وجود ندارد و فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق و حجم صادرات به این کشور همسایه گویای این رویکرد است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: بر این اساس گمرکات و بازارچه‌های مرزی کرمانشاه یکی از مهم‌ترین مراکز کشور برای توسعه صادرات غیرنفتی است که در بسته خروج از رکود صادرات کالاهای ایرانی به بازار کشورهای دیگر یکی از اهداف توسعه صادراتی و خروج از شرایط کنونی است که یکی از این بازارها کشور عراق است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در گمرکات با کشور عراق افزود: اگر مشکلات گمرکات حال حاضر که مورد استفاده قرار می‌گیرند در مدت زمان مشخص مرتفع نشود از مرزهای دیگر صادرات کالا از کرمانشاه به عراق در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: برخی از طرح‌های مهم بود همچون راه‌آهن ملایر به کرمانشاه و کرمانشاه به خسروی که از سال‌ها قبل مطرح شده بود نیز در این سفر بررسی شد که برای تامین بودجه در سال جاری و سال آینده آنها تصمیم‌گیری شد که امیدواریم با منابعی که تخصیص پیدا می‌کند پروژه راه‌آهن در سال ۹۴ تا کرمانشاه به بهره‌برداری برسد.

معاون اول رئیسجمهور افزود: طرحهای عمرانی دیگر تصمیم گرفته شد که تخصیص بودجه بیشتری انجام بشود تا طرحها سریعتر به بهرهبرداری برسند.