دیدار هاشمی با جمعی از اهل سنت

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر دیروز در دیدار جمعی از شخصیت‌های مذهبی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اهل سنت سراسر کشور، وحدت را در برهه کنونی ضروری‌ترین اصل برای مسلمانان خواند و تأکید کرد: هرکس با هر هدفی باعثتفرقه مسلمانان شود، مرتکب گناه بزرگی می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه خواسته‌های شما منافاتی با اصول تشیّع، مسلمانی و ملی ندارد، گفت: همه به سربلندی اسلام و ایران می‌اندیشیم و بعضی‌ها بر آتش اختلافات می‌دمند.

وی با تشریح اتفاقاتی که این روزها در فلسطین اشغالی می‌افتد، به دولت‌های اسلامی هشدار داد که وقتی قدرت‌های جهانی به دور از عرف دیپلماتیک و قوانین انسانی از جنایتکاران صهیونیست حمایت و حتی به آنان کمک می‌کنند، دامن زدن به اختلافات مذهبی و فرقه‌ای در جهان اسلام، جهالت سیاسی است.

هاشمی رفسنجانی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان و تأکید ایشان بر وحدت مسلمانان که فرمودند بسیاری از مشکلات وحدت ناشی از تندروهای شیعه و سنی است، گفت: مشکل اساسی جهان اسلام افراطی‌گری‌های مذهبی است که فکر می‌کنند با کارهای افراطی خود دارند به اسلام خدمت می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری وجود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان و ۶۰ کشور اسلامی در جهان، گفت: با این سرمایه سیاسی و انسانی ما شاهد جنایت صهیونیست‌ها علیه کودکان، زنان و مردم بی‌پناه غزه هستیم.

وی حمایت رئیس جمهور آمریکا از رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد و گفت: دور از اخلاق انسانی است که به جنایت‌کاران کمک کنند تا مردم بی‌گناه را به خاک و خون بکشند.

هاشمی رفسنجانی فلسطین را قطعه‌ای از اسلام خواند و گفت: بیش از ۶۰ سال است که چندین میلیون از مردم مظلوم آواره هستند و کسی صدای آنها را نمی‌شنود، اما دفاع آنها را اقدامات تروریستی می‌دانند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به حضور اهل سنت در استان‌های مرزی کشور، گفت: این نشان از اوج غیرت ملی آنان است که برخلاف تبلیغات دشمنان، از تمامیت ارضی کشور پاسداری می‌کنند.

وی خطاب به حاضران و مردم اهل سنت، گفت: مطمئن باشید سیاست نظام دفاع از پیروان همه مذاهب و ادیان است و برخوردهای سلیقه‌ای را نگاه‌های شخصی و حتی گاهی کینه‌توزانه و برخاسته از نیت تحریک قومیت‌ها و دامن زدن به اختلافات بدانید.

هاشمی رفسنجانی وحدت شیعه و سنی در ایران را ستود و با تأکید مجدد علما به وحدت، گفت: می‌توانیم معلم خوبی برای دنیا باشیم تا نگذاریم مسلمانان بیش از این گرفتار اختلافات شوند.

در آغاز این دیدار آقای مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان ـ آقای شیخ محمد علی امینی، امام جمعه اهل سنت قشم ـ آقای دکتر ناصر کاشانی، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی ـ دکتر جلیل رحیمی، استاد دانشگاه از خراسان ـ مهندس یوسف بسنجیده، نماینده ادوار مجلس ترکمن صحرا ـ مهندس عبدالقادر پربار، فعال سیاسی از سیستان و بلوچستان ـ مهندس سید معرف همدی، نماینده ادوار مجلس از کردستان و مهندس سعید رضا زهی، فعال سیاسی از سیستان و بلوچستان به بیان دیدگاههای خویش در خصوص وحدت شیعه و سنی، ضرورت توجه به شایسته سالاریها در مسؤولیتها، اهمیت استانهای مرزی و تأکید بر دوری از افراط گرایی پرداختند.