به گزارش افکارنیوز، سایت روزآن‌لاین وابسته به ضد انقلاب خارج‌نشین ضمن انتشار این تحلیل نوشت: در دی ماه ۱۳۹۱ خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با ترک سوریه به مقصد قطر، بمبی خبری در محافل عربی و جهانی منفجر کرد.

حماس اعلام کرد که در انقلاب سوریه، طرف مردم را گرفته و «حمایت‌های گذشته سوریه باعثنمی‌شود تا حماس اصول خود را فراموش کند.» در فاصله اندکی، دولت سوریه دفاتر حماس در این کشور را تعطیل و این جنبش را به خیانت متهم کرد.

در سوی دیگر میدان، جمهوری اسلامی ایران یک متحد مهم خود را از دست رفته می‌دید. مشعل به خروج از سوریه اکتفا نکرده و شروع به سفرهایی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس کرد تا برای پر کردن خلأ ناشی از عدم وجود ایران و سوریه، پشتیبان جدیدی برای خود پیدا کند. روزنامه الاخبار لبنان در مرداد ماه ۹۲ فاش کرد که مشعل در حال تلاش برای ملاقات با ملک عبدالله پادشاه عربستان است تا این کشور را راضی به حمایت از حماس کند.

روزنت می‌افزاید: یک سال پس از این تحرکات، غزه شاهد جنگ است. کار جمهوری اسلامی بلافاصله پس از پایان جنگ و با شروع بازسازی غزه آغاز می‌شود، کاری که در لبنان انجام شد و در تابستان ۹۱ به طور کامل محقق گردید. ایران پیروز رقابت با کشورهایی مانند عربستان و قطر و کویت بود. بدین ترتیب شکاف اندکی که میان هواداران حزب‌الله ایجاد شده بود؛ قبل از عمیق شدن، با کمک‌های ایران پر شد.

حزب‌الله با تزریق سلاح و به خصوص موشک‌های پیشرفته‌تر که توسط ایران و از مسیر سوریه به بیروت می‌رسید، بسیار قدرتمندتر از مرحله پیش از جنگ شد. حزبی که طبق شایعات منتشر شده، قبل از جنگ ۳۳ روزه نزدیک به دوازده هزار موشک سبک با برد محدود در اختیار داشت، پس از جنگ براساس گمانه‌زنی‌ها انبار موشک‌هایش به چهل هزار فروند ارتقا یافت تا بدین ترتیب این حزب یکه‌تاز بی‌رقیب عرصه سیاسی لبنان شود.

این رسانه ضد انقلاب خاطرنشان کرد: پس از جنگ ۳۳ روزه محبوبیت ایران در میان شیعیان لبنان به شکلی باورنکردنی و بی‌سابقه افزایش یافت. بدین ترتیب ایران قدرت و محبوبیتی به مراتب بیشتر از قبل در مرزهای اسرائیل فلسطین اشغالی به دست آورد. اکنون به نظر می‌رسد ایران فرصت مشابهی را در غزه دارد.

روزنت معتقداست: جنگی که عملاً قرار بود به تضعیف حماس و نابودی ذخیره سلاح‌هایش منجر شود، فضا را به شکل بالقوه برای تکرار سناریوی پس از جنگ ۳۳ روزه لبنان آماده کرده و در شرایطی که طرح‌های پیشنهادی کشورهایی مثل مصر برای آتش‌بس با مخالفت فلسطینی‌ها مواجه شده و به شکلی به سود اسرائیل ارزیابی می‌شود، بار دیگر این ایران و متحدانش هستند که با تکیه بر ادبیات مقاومت آماده می‌شوند تا جای پای خود را بار دیگر در نوار غزه محکم‌تر کنند.

اظهارات آیتالله خامنهای رهبر ایران در روز قدس نیز چیزی از یک فتوای دینی کم ندارد؛ همه مسلمانان و کشورهای اسلامی با احساس مسئولیت باید به مبارزین فلسطین در داخل و خارج، کمکهای همه جانبه کنند. بر همه ملتها و دولتها واجب است مسأله فلسطین را در اولویت مسایل خود قرار دهند.