پیام ظریف به ویژه‌برنامه «بچه‌های غزه، بچه‌های ایران»
به گزارشافکارنیوز،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پیامی به ویژه برنامه «بچه‌های غزه، بچه‌های ایران» ابراز امیدواری کرد فریادهای کودکانه و معصومانه وجدان خفته حامیان غاصبان صهیونیستی را بیدار کند و همه ملت‌ها را به سوی مهربانی و یاری به مردم فلسطین به خصوص بچه‌های غزه سوق دهد و دیگر هرگز دل هیچ کودک فلسطینی از غرش توپ و تانک دژخیمان صهیونیست نلرزد.

پیام وزیر امور خارجه کشورمان به این شرح است:

فقط یک بار باید از دریچه چشمان معصوم بچه‌ها در سراسر جهان از هر نژاد، قوم، مذهب و ملیت، با هر زبان و رنگی به فلسطین و غزه خونین بنگریم. هیچ کودکی نمی‌تواند حتی لحظه‌ای، شاهد ضجه و گریه نوزادان، کودکان و بچه‌های معصومی باشد که گناهی به جز فلسطینی بودن ندارند و به همین جرم در کنار پدران و مادران خود به خون می‌غلطند و زخم زجرآور جراحت و بار سنگین آوارگی را به دوش کوچک خود می‌کشند.

مردان و زنان در سراسر عالم به چشم خود بارها و بارها مظلومیت بچه‌های غزه را دیدند که با چشمانی بهت زده، انسانیت و بشریت را با نگاه‌های خیره خود به استمداد می‌طلبیدند و ملتمسانه برای رهایی از شیطان صفتان دیوسرشت و کودک کش، طلب یاری می‌کردند.

رسم کودک‌کشی تنها از سفاکان پلیدی بر می‌آید که به هیچ یک از موازین انسانی وقعی نمی‌نهند و جواب فریادها و خشم بچه‌ها را از لوله‌های تفنگ و توپ و تانک می‌دهند. گنبد پوشالین بر سر خود می‌گسترند و از زمین و هوا سقف خانه‌های آنان را ویران و چتر چادر کودکان غزه را به آتش می‌کشند و در تجاوز خود به مامن بچه‌ها در بیمارستان و مدرسه و مهد کودک هم رحم نمی‌کنند.

تصاویر خشم، انزجار و غریو فریاد کودکان و نوجوانان سراسر جهان، نهیبی است که بر سر تجاوزگران صهیونیست فرود آمده و همراه با آه جانسوز بچه‌های غزه دودمان تجاوزگران را بر باد خواهد داد.

این روزها، کودکان و خردسالان ایرانی با آموزه‌هایی برگرفته از فرهنگ دینی و ملی خود، بغض فروخورده‌ای از یزیدیان صهیونیست در صحنه غزه در گلو دارند و همدوش مادران و پدران مهربان خویش، با همه وجود فریاد انزجار و تنفر خود از صهیونیست‌های کودک کش و همچنین ندای همبستگی و دوستی و مهربانی با همشاگردی‌های خود در غزه سر می‌دهند.

ابتکار زیبا و ارزشمند رسانه ملی در همراهی با کودکان مهربان ایرانی در همبستگی با کودکان مظلوم فلسطینی در برنامه «بچه‌های ایران، بچه‌های غزه» را ارج می‌نهم و امیدوارم این فریادهای کودکانه و معصومانه وجدان خفته حامیان غاصبان صهیونیستی را بیدار کند و همه ملت‌ها را به سوی مهربانی و یاری به مردم فلسطین به خصوص بچه‌های غزه سوق دهد و دیگر هرگز دل هیچ کودک فلسطینی از غرش توپ و تانک دژخیمان صهیونیست نلرزد.