این روزها روحانی بسیار عصبانی می‌شود!

به گزارش افکارنیوز، احمد توکلی اطهار داشت: بانک مرکزی و وزارت صنعت معدن تجارت با تاجر خاص تحت تفاهم نامه ای امضا کردند که تاجر می‌تواند بر خلاف مقررات جاری بار کشتی های خود را خالی و ترخیص کند و به فروش برساند و بعد از ۴ تا ۶ ماه ۶۰۰ میلیون یورو را از بانک مرکزی بخرد و به فروشنده خارجی تحویل دهد؛ این درحالی است که امتیاز ویژه به شرکت دولتی متقاضی داده نشده است.

توکلی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور در شهر کرد بیان کرد کالاهای اساسی بخاطر مشکلات ارزی بر روی آب مانده است گفت: اما این گزارش رئیس جمهور با گزارشی که در روزهای اعطای رانت به این تاجر خاص و گزارش صد روزه که اعلام کرده بود انبارهای ما به اندازه کافی پر است در تناقش است؛ حال کدام موضوع درست؟ گزارش صد روز یا گزارش شهرکرد؟.

وی اظهار داشت: من به صورت کتبی به رئیس جمهور تذکر داده بودم که چرا تنها امتیازات ویژه به یک تاجر داده شده است و به دیگر تاجران داده نشده است؛ آیا رئیس جمهور مطمئن است که تاجر خاص با اعتبار خود کالاها را وارد کرده و یا اینکه این تاجر با پول مردم این کار را انجام داده است؟.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه کسی که رانت را پیگیری کرد من بودم و دیوان محاسبات آن را تائید کرد افزود: اگر من میخواستم هیاهو کنم بیش از دو ماه و نیم وقت خود را صرف مذاکره و مکاتبه نمی کردم؛ این کار را انجام دادم تا به دور از سر و صداهای رسانه ای با این رانت مقابله کنم.

توکلی همچنین با اشاره به ادبیات تند رئیس‌جمهور با منتقدین مذاکرات هسته ای خاطر نشان کرد: این روزها رئیس جمهور بسیار عصبانی می‌شوند و در برابر منتقدان هسته ای صحبت از بزدلی می‌کنند ولی اینگونه نیست که هرکسی منتقد مذاکرات باشد بزدل سیاسی و هرکسی که موافق مذکرات است شیردل انقلابی است.

وی گفت: رئیس جمهور در شهرکرد اعلام کرد که فساد دولت گذاشته را نمی‌توان با این سرو صداها شست؛ حال من به رئیس جمهور می‌گویم که فساد در دولت گذشته هم بوده و من با آن مقابله می‌کردم اما نمی‌توان از رانت خواری دولت شما نیز صرفه نظر کرد.

نماینده مردم تهران نحوه پرداخت و تحلیل برخی رسانه ها از موضوع رانت ۶۵۰ میلیون یورویی را نادرست خواند و گفت: امروز رسانه ها به غلط رانت ۶۵۰ میلیون یورویی را سو استفاده از این مبلغ عنوان میکنند اما این امتیاز خاصی به فرد خاص است که ۴۰۰ میلیارد تومان سود کرده است.