پوست خربزه زیر پای وزیر امور خارجه؟

افکار نیوز - سيد فاضل موسوي عضو كميسيون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: هر فرد عاقل و سیاستمداری میداند که در حال حاضر ملک زاده به دلیل رفتارهایی که در گذشته داشته، به هیچ عنوان مورد تایید مجلس و نظام نیست در نتیجه به نظر میرسد که احمدی نژاد با تحمیل ملک زاده به وزیر خارجه ، قصد دارد صالحی را از وزارت برکنار کند .

به گزارش افکار نیوز، وی با تاکید بر اینکه هر کس به فضای سیاسی کشور علاقمند باشد از حساسیت مجلس و بزرگان سیاست به ملکزاده با خبر است گفت: در این وانفسایی که مشکلات داخلی و خارجی در اطراف ما همه جوره چنبره زده و بحثاعتقاد به حاکمیت حرف اول ایران اسلامی است به کار گیری ملک زاده کار درستی نیست.

وی انتصاب ملک زاده را تحمیلی به وزارت خارجه دانست و گفت: شاید آقایان بگویند که انتصاب معاون از اختیارات وزیر و اعمال نفوذ رییس جمهور است، اما پاسخ ما این است که این انتصاب برای نظام هزینه دارد و سوال ما این است که چه کسی به خود این اجازه را داده تا انتصابی داشته باشد که تاوان انرا نظام بدهد؟

موسوی با تاکید بر اینکه احمدی نژاد تحت هیچ شرایطی حاضر نیست از تصمیم خود انصراف بدهد گفت: در این مورد دیگر بحثنظام و حاکمیت مطرح است و مطمعن باشید که مجلس هم کوتاه نمی آید.
وی با تاکید بر اینکه نظام متعلق به یک عده معدود نیست که هر جور دلشان خواست رفتار کنند گفت: جمهوری اسلامی باید سالها پابرجا بماند و قرار نیست تاوان تصمیمات افرادی انگشت شمار را بپردازد.

نماینده خدابنده با اعلام اینکه در حال حاضر مشکلات کشور کم نیست گفت: با این روشهایی که آقایان در پیش گرفته اند مشلات روز به روز حادتر میشود.
وی با تاکید بر اینکه کم کاری و کوتاهی های نمایندگان باعثشده تا این اندازه رفتارهای این چنینی را شاهد باشیم گفت: اگر کوتاه نیامده بودیم و در همان روزهای اول واکنش نشان میدادیم امروز اینآقایان به خود اجازه چنین رفتارهایی را نمیدادند.

موسوی به پرونده هایی که در کمیسیون اصل ۹۰ مورد بررسی قرار میگیرد اشاره کرد و گفت: به تازگی پرونده فردی را مورد بررسی قرار دادیم که مشخص شد سالهاست میلیاردها تومان اختلاس و کلاه برداری کرده و مسوولیت هایی نیز داشته است اما اکنون که مشخص شده قوه قضاییه حکم پیگردقانونی او را صادر کرده است. بنابر این نباید اجازه بدهیم که کار بدین جا برسد!

نماینده خدابنده با تاکید بر اینکه در انتخاب یک مدیر در یک شهرستان از وزارت اطلاعات استعلام میشود گفت: باید وزیر امور خارجه نیز در یک نامه رسمی در مورد ملکزاده که قرار است معاون مالی یکوزارتخانه شود ند از وزارت اطلاعات استعلام کند.

موسوی استعلام وزارت اطلاعات را اتمام حجتی برای همگان دانست و گفت: پس از آنکه وزارت اطلاعات حکمی صادر کرد بدون آنکه نیاز به پرسیدن دلایل آن باشد و یا سند و مدرک درخواست کرد، به اظهارات این وزارتخانه استناد کرد و بر مبنای ان تصمیم گرفت.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات هرگز ملک زاده را تایید نخواهد کرد گفت: با سابقه ای که از ملک زده سراغ داریم استعلام وزارت اطلاعات را یک نوع محکم کاری میدانیم