روحانی در جلسه استیضاح حاضر می شود؟

به گزارش افکارنیوز، مرتضی بانک قائم مقام سرپرست نهاد جمهوری در همایش ملی واکاوی روند پیشبرد سیاست هسته‌ای در دولت یازدهم در جمع خبرنگاران درباره حذف دهک‌های بالا از دریافت یارانه گفت: این کار مرحله به مرحله به پیش می‌رود و کار سختی است که نیازمند تکمیل اطلاعات دولت از دریافت‌کنندگان یارانه است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره سفرهای استانی نیز گفت که سفرهای استانی دولت یازدهم با دولت پیشین دو تفاوت دارد. و آن حفظ عزت مردم و عدم دریافت نامه و همچنین خودجوش بودن استقبال از رئیس جمهور بدون تعطیل کردن مدارس و آوردن مردم از شهرهای اطراف بوده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: ‌فرجی دانا موفق عمل کرده و فضای سیاسی دانشگاه را به فضای علمی تغییر داده، قطعا وی در مجلس می‌تواند توضیح دهد و از عملکرد خود دفاع خوبی داشته باشد.

وی همچنین ابراز داشت که قرار بود جلسه استیضاح روز سه‌شنبه اجرا شود و آقای روحانی هم در جلسه حضور داشته باشد اما به درخواست مجلس جلسه به روز چهارشنبه ارتقاء یافت و به دلیل اینکه رئیس جمهور سفر از قبل برنامه‌ریزی شده به اردبیل را داشته در جلسه استیضاح حضور نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سؤال اینکه آیا در صورت استیضاح فرجی دانا آیا عملکرد وزارت علوم دچار تغییر میشود، یا خیر گفت: هر وزیری رویه خود را دارد و هیچ تقابل و حساسیتی نیست.