به گزارش افکارنیوز، علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران و از امضاکنندگان استیضاح فرجی‌دانا گفت: در روزهای اخیر با نزدیک شدن به زمان استیضاح وزیر علوم که بر پایه اقدامات سیاسی و غیرقانونی وی در یک سال اخیر صورت گرفته، شاهد بداخلاقی‌های گسترده از جانب حامیان دولت یازدهم بودیم که علت استیضاح را افشای اسامی بورسیه‌های غیرقانونی در دولت قبل عنوان کردند.

زارعی افزود: حامیان دولت با انتشار فهرست‌های غیرواقعی درباره بورسیه‌های دکترا در دولت قبل، مدعی شده‌اند که چون قوم و خویش نمایندگان جزو این بورسیه‌های غیرقانونی بوده‌اند، نمایندگان هم با حس انتقام‌جویی طرح استیضاح وزیر علوم را طراحی کرده‌اند.

نماینده تهران اضافه کرد: مطلع شدم در این لیست‌های مجعولی که توسط اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عنوان فهرست‌ بورسیه‌های غیرقانونی منتشر شده، ادعا شده که نام برادران من هم وجود دارد.
زارعی ادامه داد: البته باید اعتراف کنم که یکی از برادرانم از بورسیه استفاده کرده، اما نه بورسیه دکترا؛ بلکه بورسیه «شهادت» که در دوران جنگ تحمیلی نصیب وی شد. احتمالا منظور این بداخلاقی‌ها هم همین بورسیه شهادتی بوده که نصیب برادر من شده است.

زارعی افزود: یکی دیگر از برادرانم نیز چند ماه پیش فوت کرد که کارگر بود و تحصیلات دانشگاهی نداشت که بخواهد بورسیه دکترا استفاده کند. دیگر برادرم هم که زنده است، همین‌طور اصلا تحصیلات دانشگاهی ندارد که بحثبورسیه دکترایش مطرح باشد، بنابراین، می‌ماند همان یک برادرم که شهید شد و احتمالا منظور از این هیاهوهای حامیان دولت، بورسیه شهادت بوده که نصیب برادرم شد.

گفتنی است پس از جنجال چند روزه حامیان وزیر علوم بر سر بورسیهها- که در راستای انحراف اذهان از موضوع استیضاح صورت گرفت- و نقش اول برخی مقامات وزارت علوم در این بازی فریبکارانه، فرجیدانا دیروز مدعی شد: ما مخالف افشاگری هستیم. اساسا من مشکل جدی با افشاگری دارم و خواهش میکنم در مورد ما این واژه را به کار نبرید چون افشاگری از نظر شرعی درست نیست.