حاشیه های جالب استیضاح اولین وزیر روحانی

به گزارش افکارنیوز، اولین دستور جلسه علنی امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد مجلس شورای اسلامی بررسی استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فناوری است.

مجلس ساعت ۸ و ۲۰ امروز استیضاح فرجی‌دانا را امروز رسما با سخنرانی علیرضا زاکانی آغاز کرد.

از مهمترین موضوعاتی که در ابتدای جلسه مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت جای خالی رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح بود چرا که همواره روسای جمهور به منظور دفاع از وزیر کابینه خود که قرار است استیضاح شود در جلسه حضور یافته و از وی دفاع می‌کنند.

البته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به همراه ۱۰ وزیر و برخی از روسای سازمان‌ها و معاونین پارلمانی به همراه وزیر علوم در جلسه استیضاح حضور یافتند.

شاید از مهمترین حاشیه‌های جلسه استیضاح وزیر علوم لابی سنگین دولت و معاونین پارلمانی وزرا با نمایندگان مجلس است تا بتوانند وزیر را در سمت خود ابقا کنند به طوری که معاونین پارلمانی دائما بین صندلی نمایندگان در رفت و آمد هستند.

رفت و آمد معاونین پارلمانی در لابه لای صندلی نمایندگان به حدی زیاد بود که حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا عضو هیئت‌رئیسه مجلس به آن تذکر داد و درخواست کرد تا معاونین پارلمانی در صندلی‌های خودشان بنشینند.

البته علی لاریجانی نیز از نمایندگان درخواست کرد تا در صندلی‌های خود مستقر شده و آرامش جلسه را حفظ کنند.

علیرضا زاکانی، موسی غضنفرآبادی، سید حسین نقوی‌حسینی، قاسم جعفری، محمد حسن آصفری، علی اصغر زارعی شش نماینده‌ای بودند که در موافقت با استیضاح وزیر علوم نطق کردند.

در خلال سخنان موافقان نیز فیلم‌هایی برای اثبات گفته‌هایشان پخش شد، فیلم‌هایی که در زمان پخش سکوت خاصی را در مجلس حاکم کرد.

ساعت ۱۰ وقت موافقان استیضاح به پایان رسید و نوبت به مخالفان استیضاح رسید به طور که جواد هروی به عنوان اولین مخالف ساعت ۱۰ و ۳ دقیقه نطق خود را آغاز کرد.

وی که چندین بار از مستند حرف زدن سخن می‌گفت پس از ۱۲ دقیقه مورد اعتراض لاریجانی قرار گرفت چرا که رئیس‌مجلس با خنده گفت " پس کی می‌خواهید وارد مستندات شوید وقتت دارد به اتمام می‌رسد "

لاریجانی ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه صندلی ریاست را به حجتالاسلام سید محمد حسن ابوترابیفرد واگذار و صحن را ترک کرد تا جلسه استیضاح وزیر علوم بدون حضور دو رئیس یعنی رئیسجمهور و رئیس مجلس به کار خود ادامه دهد.