به گزارش افکار به نقل از باشگاه خبرنگاران، آیت الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز این مجمع، با اظهار تقدیر و تشکر خود و اعضای مجمع از حضور پرشور مردم سراسر کشور در راهپیمایی روز جهانی قدس و دفاع از مردم فلسطین، گفت: این حضور حماسی در حالی صورت گرفت که فشارهای خارجی برای بی‌انگیزه کردن مردم مضاعف شده بود.

وی با ابراز تأسف از فاجعه انسانی سیل در کشور همسایه و برادر پاکستان، یادآور شد: به‌رغم گذشت مدت‌ها از حادثه سیل در این کشور، متأسفانه هر روز تعداد بیشتری از مردم مورد تهدید سیل قرار می‌گیرند و ابعاد مخرب آن گسترده‌تر می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص همچنین به مشترکات دینی و فرهنگی مردم ایران با مردم مسلمان پاکستان اشاره کرد و در این زمینه یادآور شد: تاکنون جمهوری اسلامی ایران و مردم خونگرم و انسان دوست کشورمان، کمک‌های خوبی به مردم پاکستان کرده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد، ولی امیدواریم با توجه به ابعاد وسیع این فاجعه، بتوانیم در روزهای آینده گام‌های مؤثرتری برای کمک به سیل‌زدگان پاکستانی برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به اقدام شنیع و ضدانسانی و اخلاقی اهانت به قرآن کریم توسط گروهی افراطی در غرب اشاره کرد و گفت: توهین به مقدسات مذاهب و پیامبران الهی و شکستن قبح این‌گونه اقدامات، مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و این موضوع حاکی از عمق کینه و بغض استکبار و صهیونیست‌ها از فراگیرتر شدن اسلام و قرآن در نزد مردم جهان است.

هاشمی‌رفسنجانی اضافه کرد: مسلمانان بر اساس تعالیم مترقی اسلام و قرآن، نه می‌خواهند و نه اجازه می‌دهند که به کتب آسمانی و پیامبران مذاهب الهی توهین و اهانت کنند، ولی در این حادثه، احساسات ۱.۵ میلیارد مسلمان جهان جریحه‌دار شده است که باید جبران شود.

وی در واکنش به اهانت به ساحت مقدس قرآن، بر ضرورت حفظ هوشیاری مسلمانان برای مقابله با این‌گونه اقدامات زشت و برخوردهای غضب‌آلود در داخل و سایر کشورهای اسلامی تأکید کرد.

هاشمی‌رفسنجانی در خاتمه عنوان کرد: قطعاً نتایج این اهانت‌ها هیچ نفعی برای کشورهای ضداسلامی نخواهد داشت و بر عکس به ضرر صحنه‌گردانان و دست‌اندرکاران این اقدامات ضدانسانی و اخلاقی خواهد بود.