ولي اسماعيلي نماينده مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران گفت: محمدشريف ملكزاده از سمت معاونت اداري مالي وزارت خارجه استعفا داده و علي اكبر صالحي وزير خارجه با اين استعفا موافقت كرده است از اين روي پيشبيني ميشود كه طرح استيضاح آقاي صالحي ديگر در دستور كار نباشد.

به گزارش فارس، مصطفی کواکبیان نیز در تذکر خود در صحن علنی مجلس اعلام کرد: شنیده‌ایم محمد شریف ملک‌زاده از سمت خود در معاونت مالی و اداری وزارت خارجه استعفا داده و از این روی استیضاح آقای صالحی وزیر خارجه منتفی می‌شود.

پس از انتصاب محمد شریف ملک‌زاده به عنوان معاون اداری مالی وزارت امور خارجه وکلای ملت با این انتصاب مخالفت کرده و کمیسیون امنیت ملی با تشکیل جلسه‌ای با حضور علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه این موضوع را بررسی و وزیر خارجه قول داد که موضوع سوء سوابق ملک‌زاده را از وزارت اطلاعات استعلام و در صورت مخالفت وزارت اطلاعات با این انتصاب، ملک‌زاده را از این سمت عزل کند.

بر پايه اين گزارش، پس از استعلام علي اكبر صالحي وزير امور خارجه از وزارت اطلاعات، اين وزارتخانه طي نامهاي كتباً مخالفت خود را با انتصاب محمد شريف ملك زاده به سمت معاونت اداري مالي وزارت امور خارجه اعلام كرد.