به گزارش خانه ملت، "امیدوار رضایی میرقائد" درباره عدم رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: به نظر من آقای سجادی دو منبع حاشیهای مهم داشت که یکی نامه آقای رییس جمهور در شیوه معرفی وزیر و دوم، شک و ابهامی است که راجع به وابستگی وی به برخی گروههای قدرتمند در دولت وجود دارد و این دو نکته از موارد اصلی عدم رای اعتماد مجلس به شخص معرفیشده برای وزارت ورزش و جوانان بود.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس افزود: در روز معرفی آقای سجادی، نسبت به ایشان جو منفی در مجلس به وجود آمد، اما با جلساتی که در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مربوطه گذاشته شد، ‌ روند رو به بهبودی حاصل شد؛ اما دیروز اطلاعات و گزارش‌هایی از سوی دستگاه‌های امنیتی و مراکز اطلاعاتی به مجلس تزریق شد و در اختیار نمایندگان و مسئولان قرار گرفت، که آن ابهامات عملی و باعثشد ایشان امروز رای نیاورد.

وزیر پیشنهادی در هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رای نیاورد

وی به جلسه هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان اشاره کرد و توضیح داد: امروز صبح در هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان درباره وزارت آقای سجادی رای‌گیری شد که ایشان رای نیاورد، و این مورد نیز در میزان رایی که نمایندگان به سجادی دادند، تاثیر عملی داشت.

رضایی در خصوص صحبت‌های رئیس جمهوری در دفاع از سجادی که خواستار آن شده بود نمایندگان دلخوری خود با رئیس جمهور را به رای وزیر ورزش تعمیم ندهند، توضیح داد: حتما اقدامات دولت و رئیس جمهور در چند وقت اخیر در رای به آقای سجادی تاثیر داشته؛ اما دلیل عمده آن همان نامه آقای وی در روز معرفی وزیر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: اگر ایشان ابهامات و گلایه‌های خود در مورد تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان را در نامه‌ای جداگانه به رئیس مجلس اعلام می‌کرد و نامه معرفی آقای سجادی را طبق روال معلوم انجام می‌داد، قدم مثبتی بود و می‌توانست موثرتر باشد؛ یعنی همان طور که در دفاعیه خود به این نکته اشاره کردند که من از وزیر جدا هستم و خواستند نمایندگان مشکلات با رئیس جمهور را به وزیر ورزش تعمیم ندهند، خود نیز باید به این روش عمل می‌کردند.

نامه رئیس جمهور باعثشد برخی نمایندگان به سجادی رای مثبت دهند

عضو فراکسیون ورزش احتمال نوشتن چنین نامه‌ای از سوی رییس جمهور برای رای نیاوردن سجادی را بعید ندانست و تصریح کرد: یکی از احتمالاتی که نمایندگان در مجلس به آن اشاره کردند، همین بود و چنین شبهه‌ای ایجاد شد؛ البته این اتفاق و این برداشت از نامه، به نفع آقای سجادی شد؛ زیرا عده‌ای بابت همین نامه رای مثبت به وی دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس درخصوص مهلت قانونی رئیس جمهور برای معرفی وزیر بعدی گفت: آقای رئیس جمهور برای معرفی وزیر بعدی، از نظر قانونی هیچ فرصتی ندارد و باید سریعتر و بلافاصله گزینه بعدی خود را معرفی کند.