به گزارش فارس ، حجتالاسلام والمسلمين ابراهيم حميدي ظهر امروز در نشست مطبوعاتي در اداره كل دادگستري سيستان و بلوچستان اظهار داشت: اين افراد كه وابسته به گروهك جندالشيطان هستند توسط نيروهاي جان بر كف جمهوري اسلامي ايران در مبادي ورودي مرز استان دستگير شدند و پرونده آنها در محاكم قضايي در حال رسيدگي است.

وی افزود: رسیدگی به تخلفات جرائم اقتصادی با سرعت، دقت و حساسیت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد و بلافاصله بعد از رسیدن به نتیجه نهایی حکم صادر و به اجرا در می‌آید.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در ادامه به پرونده اختلاس محکومان تجهیز و نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: پرونده در سال گذشته تشکیل و مراحل رسیدگی را طی کرده و پس از صدور کیفر خواست در صحن دادگاه مطرح و در حال رسیدگی است و در حال‌حاضر همه متهمان این پرونده با قید ضمانت و وثیقه آزاد هستند.

حمیدی در ادامه افزود: به محض قطعی شدن میزان محکومیت‌، حکم اجرا و اطلاع رسانی لازم صورت می‌پذیرد.

وی از کاهش آمار گروگانگیری در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: شاخص‌های موجود افزایش وضعیت امنیتی در استان را نشان می‌دهد و با تلاش همه مسئولان مربوطه، در مبحثآدم‌ربایی توانسته‌ایم از رتبه دوم به رتبه دهم تنزل یابیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در زمینه امنیت اجتماعی در جامعه تأکید کرد و گفت: دستگاه قضا با گروه‌های سازمان یافته و باندهایی که با پوشش‌های نامناسب و سوء رفتار، هنجارهای جامعه را به می‌زنند و با کارهای سازمان یافته عامل اخلال می‌شوند برخورد قاطع می‌شود و در این پرونده‌ها به خاطر حفظ آبروی افراد، از گفتن اسامی آنها پرهیز شده مگر در موارد ویژه.

حمیدی در مورد خودروهای فاقد پلاک یا آنهایی که با پلاک مخدوش در جاده‌ها حرکت می‌کنند بیان کرد: اخیراً قوانین جامع بازدارنده‌ای در این زمینه تدوین شده چنانچه به درستی اجرا شوند در کاهش این نوع تخلفات بسیار مؤثر بوده و جایی که ورود دستگاه قضا ضروری باشد با قدرت و قاطعیت با آنها برخورد می‌شود.

وی همچنین در مورد تصرف اراضی دولتی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، ۳ هزار هکتار از اراضی دولت رفع تصرف شده و همچنین در عرصه منابع طبیعی ۹۹ درصد از اراضی دولتی سنددار شده‌اند.

رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان افزود: شهرداريها، منابع طبيعي، بنياد مسكن، مسكن و شهرسازي، سازمان اسناد و املاك با جديت پيگير رفع تصرف از اراضي دولت و سنددار كردن آنها هستند.