ایران بازیگر قدرتمند منطقه و جهان

به گزارش افکارنیوز، سردار حسین سلامی دقایقی پیش در مراسم اختتامیه پانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی که در سالن صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که در این ایام فرخنده توانستم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج و شما علمای بزرگوار و اساتید اندیشمند، مومن و متعهد و انقلابی کشور حضور یابم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در حقیقت انقلاب در اندیشه‌ها بود و این مطلب را به این دلیل عرض می‌کنم که اساتید بزرگوار ما سازنده‌های اصلی اندیشه و هویت فکری جامعه ما هستند گفت: هنر امام و انقلاب اسلامی یک تحول عمیق و اساسی در نظام و دستگاه فکری و منظومه اندیشه جامعه ما بود.

سردار سلامی تصریح کرد: در انقلاب ما جغرافیای کشور تغییر نکرد، همچنین ساختار فیزیکی جمعیت نیز تغییر نیافت و سخت‌افزارها متحول نشدند پس چه چیزی عامل این تغییر و تحول اساسی در جامعه ما شد؟

وی ادامه داد: مطمئنا تغییر در نگرش، باورها و الگوهای فکری بود که توانست از آن جامعه مرده و افسون‌ شده در حاشیه تاریخ و فاقد حقی برای تعیین سرنوشت به یک کشور پویا، تعیین‌کننده، بین‌المللی و مستقل و سربلند تبدیل شود.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: هر جامعه‌ای و هر انسانی همانگونه عمل می‌کند که می‌اندیشد، اعمال انسان در بیرون تابعه فعل و انفعالات ذهنی اوست و جامعه نیز به همین‌گونه است.

سردار سلامی عنوان کرد: هر جامعه‌ای براساس شاکله و ساختار درونی و فکری و ذهنی و اعتقادی خود عمل می‌کند پس برای اینکه جامعه بتواند موثر، دقیق و عمیق عمل کند باید صاحب ذهنیتی نیرومند و منبسط و دقیق و الهی باشد.

وی بیان کرد: این موضوع عامل همه توفیقات نظام ما و همه پیروزی‌های خارج از دایره تصور انقلاب و همه شکست‌های خارق‌العاده و بیرون از موازین عرفی قضاوت در مورد تحولات همین اتصال دامنه‌های اندیشه و تفکر جامعه ما به منشأ وحی و منبع معرفت الهی بود.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: انقلاب ما قواعد متفاوتی را برای تحولات عالم ساخت، موازین قضاوت در مورد قدرت را تغییر داد.

سردار سلامی با بیان اینکه در تفکر و اندیشه امام راحل و در افق‌های بلند ذهنی مقام معظم رهبری هیچ قدرتی در عالم دارای اصالت وجود نیست گفت: همه قدرت‌ها هرچه دارای شوکت ظاهری و وسعت مالی و دارای ابعاد وسیع محسوس و عینی باشند کوچک هستند که این امر در منطق قرآن به زیبایی بیان شده است.

وی تصریح کرد: در جنگ هشت ساله در نابرابری قدرت‌ها و صف‌آرایی جهانی و یک ائتلاف غیررسمی اما عملی توانستیم اراده ملت ایران را به قدرت‌های جهان نشان دهیم که این امر ناشی از همین تفکر بوده که شجاعت و اعتماد به نفس دینی و انقلابی را تولید می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: الهام گرفتن از معارج وحی و آوردن آن در مسجد جامعه، شگفتی‌های غیرقابل انتظار و غیرقابل تصوری را به وجود می‌آورد و الگوی تفکر بسیجی نیز برهمین مبناست.

سردار سلامی افزود: انقلاب ما و حرکت نظام ما سرشار از مصداق‌ها و مثال‌های دقیق از تفسیر آیات قرآنی است، ما امروز حجت‌های باورپذیری از این آیات داریم که هم به مدد آیات وحیانی قرآن و هم به مدد تجربه نزدیک که در عرصه‌های مختلف دیده‌ایم این باورها امروز بسیار قوی عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه رمز و رازی که ما امروز توانسته‌ایم جبهه درگیری با قدرت‌های بزرگ را تا شرق مدیترانه پیش ببریم و نبرد با دشمنان را در آنجا مدیریت کنیم اعتقاد درونی ماست گفت: با تاکید به کبریایی بودن قدرت الهی و پوشالی بودن قدرت دشمن می‌دانیم که هرجا نور حق تابیده شود تیرگی باطل محکوم به فنا است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این تغییرات در باورهای ما سبب شده است که امروز ایران به عنوان‌ مستقل‌ترین کشور جهان و همچنین به عنوان یک بازیگر قدرتمند و تعیین‌کننده در سرنوشت منطقه و جهان شناخته شود گفت: قدرت ولایت و هدایت در عرصه تحولات سیاسی و اجتماعی سبب این امر شده است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه همه آنچه در طول بیش از سه دهه گذشته در موضوع نبردهای انقلاب اسلامی با دنیای استکبار رخ داده است همه از باورها و انتظارات ما بلندتر بوده است، گفت: شکست دادن این قدرت‌های بی‌رقیب و بلامنازع در عرصه نبردهای سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی و عملیات روانی کار بسیار دشواری است.

وی با بیان اینکه شکست دادن رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ یک پدیده استثنایی در تاریخ است، عنوان کرد: این شکست به معنای برهم زدن همه قاعده‌ها و فرمول‌ها و معادلاتی است که نظام سلطه تلاش کرده بود بسازد تا براساس این قوانین میدانی تفکر جهان اسلام را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه با پیروزی غزه در روز گذشته در واقع اسلام به پیروزی رسید و نظام جعلی رژیم صهیونیستی به نابودی خود نزدیک‌تر شد ادامه داد: امروز انقلاب ما کاری کرده که این رژیم سرگردان و نگران است و حتی دیگر قادر نیست بین چند عنصر که شرط بقای چند واقعه است رابطه قرار کند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: این رژیم هنوز فاقد قانون اساسی است و مرزهای جغرافیایی مشخصی در سازمان ملل ندارد و هنوز به صورت دو فاکتور شناسایی شده است.

سلامی با بیان اینکه جغرافیای رژیم صهیونیستی غصبی است، افزود: گاهی عرض این رژیم به ۲۰ کیلومتر نمی‌رسد و رژیمی گرفتار در این عرض جغرافیایی و دارای دشمنان ریشه‌دار و جمعیتی بدون هویت ملی هیچ فصل مشترکی به جز صهیونیسم بودن و آمدن به فلسطین ندارند.

وی با تاکید بر اینکه اگر کرانه باختری رود اردن مسلح شود این جمعیت اراضی اشغالی را ترک می‌کنند و فقدان مشروعیت بین‌المللی می‌شوند گفت: فقدان تساعدی این مشروعیت و مشکلات امنیتی حاد تمام سرزمین فلسطین اشغالی را کاملا تهدید کرده و هر موشکی می‌تواند این سرزمین را تهدید کند.

سلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی کاری کرد که این رژیم با تانک‌هایش نتوانست بیشتر از ۲۰۰ متر جلوتر برود.

جانشین فرمانده سپاه با تصریح بر اینکه نوع حرکت ما با حرکت دشمنان ما یک تفاوت اساسی دارد گفت: امروز آمریکایی‌ها در مرحله زوال قدرت هستند و تنزل سیاسی بسیار افزایش داشته است و پوسیدگی سیاسی در کنار سایر اتفاقاتی که افتاده آنها را در مسیر زوال قرار داده به شکلی که وقتی به صورت نقطه‌ای قدرت آمریکا را اندازه می‌گیرید هنوز در جهان رتبه اول تنزل سیاسی را دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز بودجه سالانه نظامی آمریکا ۷۰۰ میلیارد دلار است که برابری می‌کند با کل هزینه‌های نظامی کشورها ادامه داد: آنها بر نهادهای سیاسی دنیا مسلط هستند اما یک حلقه مفقوده‌ای در ساختار نظام سلطه وجود دارد و آن هم افزایش نرخ تنزل سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه آنها قدرتی که بتواند این موارد را به قدرت سیاسی تبدیل کند، ندارند گفت: به قول تحلیل‌گران آمریکایی، آمریکا خود بزرگ‌ترین دشمن خود است زیرا بدون یک رهبر روحانی و با حکمت است و این را اندیشمندان آمریکایی مطرح می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در جایی دیگر اندیشمندان آمریکایی می‌گویند ما ۱۱ سال در آمریکا حضور یافتیم و چهره خود را به یک اشغالگر مطرح کردیم و نظام جدیدی در فلسطین به وجود آوردیم اما جمهوری اسلامی پیروز واقعی این جنگ بود.

سلامی با اشاره به اینکه غرب می‌خواهد با تجزیه کشورهای منطقه، کشورهای کوچکی تشکیل شود که همیشه باهم درگیر باشند گفت: آنها از سوریه شروع کردند تا یک جنگ نیابتی را آغاز کنند.

وی ادامه داد: با تشکیل و تجهیز گروه‌های افراطی که ما را مشرک می‌دانند استکبار جهانی قصد داشت همراه کشورهای عربی مثل عربستان آنها را کمک مالی کند تا رژیم صهیونیستی از این محور مقاومت نجات پیدا کند که بعد از مدتی با شکست مواجه شدند.

سلامی با اشاره به اینکه تمرکز استراتژیک آمریکا و غرب بعد از شکست در سوریه به هم ریخت و به سمت عراق حرکت کردند تا این کشور را که نیز با انقلاب اسلامی همراه شده بود نابود کنند، گفت: اما خودشان امروز احساس می‌کنند در این پدیده خود ساخته امنیت ملی آمریکا و متحدان آنها تهدید می‌شود و این امکان نیز وجود دارد که این پدیده حتی در اردن و عربستان با توجه به اینکه قابل رشد است، شکل گیرد.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه آمریکا رژیم صهیونیستی را تنها بعد از ۱۱ دقیقه به رسمیت شناخت گفت: در واقع داعش را هم همین آمریکا تشکیل داد که این سبب می‌شود مردم جهان بدانند آمریکا به دنبال به وجود آوردن تروریست و آدم‌کش‌ها است.

وی ادامه داد: اما امروز منطق آمریکا در برابر انقلاب ما شکست خورده و جهان ارزش واقعی انقلاب اسلامی را می‌داند و به عینه ارزش انقلاب اسلامی را می‌بیند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه آنها می‌خواستند آمریکا را با رفاه و دموکراسی معرفی کنند گفت: اما می‌بینیم که دیروز از داعش در سوریه حمایت می‌کردند و امروز برابر آن قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: ما باوجود تمام محاصرههای جهانی در حال پیشرفت هستیم و تنها کشوری هستیم که با قدرتهای استکباری جهان میستیزیم و در محورهای مختلف با قدرت پیش میرویم.