داعش تهدیدی برای ایران نیست

به گزارش افکارنیوز، محمدحسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله که در محل این تشکل برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: حل مشکلات اقتصادی ملت و کشور در گرو اقتصاد مقاومتی است. اگر اقتصاد مقاومتی اجرایی و عملیاتی شود به صورت جدی می‌گویم اگر تحریم‌ها ۲۰ سال دیگر هم طول بکشد هیچ مشکلی برای کشور ایجاد نمی‌شود.

وی با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها درون کشور ادامه داد: از یک طرف در تحریم هستیم و از طرف دیگر خودمان، خودمان را تحریم می‌کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس با تأکید بر اینکه برنامه‌های دولت باید با نگاه مقام معظم رهبری همخوانی داشته باشد، بیان داشت: اینکه بخواهیم شعار ولایت سر دهیم و از ایشان مایه بگذاریم اما عمل و رفتار ما اینگونه نباشد و کسانی را انتخاب کنیم که مقام معظم رهبری می‌فرمایند اهل فتنه بوده‌ند و هنوز به تخلف در انتخابات سال ۸۸ اعتقاد دارند، صحیح نیست. مگر در کشور قحط‌ الرجال آمده که این افراد را انتخاب می‌کنید؟

آصفری اضافه کرد: چیزی که امروز بیشتر از همه در کشور مورد نیاز است و می‌تواند واقعاً‌کشور را به پیروزی و موفقیت برساند، ولایتمداری مسئولین است وگرنه مردم که ولایت‌مدار هستند و سروجان خود را برای ولایت می‌دهند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با طرح این موضوع که بعضی از مسئولین فقط در شعار ولایتمدار هستند و در عمل و سبک زندگی و رفتار با مردم اینطور نیستند و مشکلات مردم را نمی‌بینند تصریح کرد: یکی از وعده‌هایی که دولت داد وعده ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری بود اما متأسفانه در طول یک سال گذشته اقدامی را در جهت اشتغال و رفع بیکاری ندیدیم و باید دولت به صورت جدی حرکت و اقدام کند.

وی افزود: این مسئله بسیار مهم است زیرا خانواده‌های متعددی هستند که چهار یا پنج فرزند تحصیل‌کرده با مدارک عالیه دارند و امروز محتاج شغل هستند و امیدوارند راهکاری ایجاد شود که برای خود شغلی دست و پا کنند؛ ‌ امیدواریم دولت تدبیر و امید توجه داشته باشد که امروز این مردم به عنوان ولی‌نعمتان انقلاب باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

آصفری در ادامه با اشاره به رأی عدم اعتماد مجلس به فرجی دانا و معرفی محمدعلی نجفی برای سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اذعان داشت: کسی که سرپرست شده است مورد تأئید مجلس نیست چرا که قبلاً‌ رأی نیاورد. بعید می‌دانم دولت چنین اشتباهی را انجام دهد چون این شخص رأی نمی‌آورد اما در حال حاضر یکی از اختیارات دولت انتخاب سرپرست است که این مورد تا زمان اعلام نفر اصلی انجام می‌گیرد.

وی بر همین اساس گفت: فضای مجلس این است که اگر مشاهده کند وزیری در چارچوب منویات رهبری انقلاب و فرهنگ دینی حرکت نکند در برابرش ایستادگی نماید. با کسی تعارف نداریم و سعی می‌کنیم فضای تعادل و تعامل را در این زمینه‌ها رعایت کنیم اما نکات ذکر شده مراعات نشود، اقدام خواهیم کرد.

دبیرکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحولات بین‌المللی اظهار کرد: گروهک داعش دست پرورده آمریکایی‌ها است و سه استان عراق و سه استان سوریه را به تصرف درآورده و امیدواریم هرچه زودتر ریشه این گروهک تکفیری از میان برداشته شود.

وی افزود: امیدواریم با انسجام و قدرت مردم و دولت عراق این گروهک تروریستی از بین برود؛ البته هیچ تهدیدی از جانب این تروریست‌های تکفیری نسبت به جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد چرا که ما از امنیت و اقتدار لازم برخوردار هستیم. دولت و مردم سوریه هم شرایط بحرانی را سپری کرده‌اند و هم‌اکنون از آرامش نسبی برخوردار شده‌اند.

آصفری تأکید کرد: دولت عربستان و اردن در حمایت از گروهک داعش دریغ نکرده‌اند. این حمایت‌ها به زودی باعثخواهد شد که آتش گروهک‌های تکفیری همچون داعش نیز دامن خودشان را بگیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس در خصوص آینده مذکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۱ + ۵ تصریح کرد: در این مذاکرات اگر نتیجه‌ای حاصل نشود و آمریکا از فرصت پیش آمده نرمش قهرمانانه استفاده درستی نکند مسیر ادامه یافته و سرعت پیشرفت ایران دو چندان خواهد شد و آنها نمی‌توانند هیچ کاری انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال مذاکرات بر مبنای برد-برد هستیم. پیشرفتهای ایران در زمینههای علمی و فناوری قابل ملاحظه و چشمگیر است و ایران در طی سالهای پس از انقلاب در تمام زمینهها به قدرت رسیده و مقاوم شده است و آمریکا و رژیم صهیونیستی نمیتواند با انقلاب اسلامی ایران به مقابله بپردازد.