آیا ظریف «بی‌بی‌سی فارسی» را به رسمیت شناخته است؟

به گزارش افکارنیوز، " محمد جواد ظریف " وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با " مسعود بارزانی " رئیس اقلیم کردستان عراق، در اربیل عراق در پاسخ به سوال خبرنگار " بی‌بی‌سی فارسی "(BBCPersian) درباره دامنه همکاری ایران با نیروهای کرد تایید کرد که ایران هم با دولت عراق و هم با دولت اقلیم کردستان " در حوزه‌های مختلف همکاری نظامی " داشته است.



شبکه " بی بی سی فارسی " وابسته به دولت انگلیس، از بدو تاسیس با حمایت‌های بی دریغش از اپوزیسیون و سیاه نمائی علیه نظام جمهوری اسلامی در بین مردم و مسئولان ایران در زمره شبکه‌های بیگانه و معاند شناخته می شود.



از این‌رو هرگونه پاسخ به خبرنگاران و مدیران این شبکه مبنی بر هرگونه گفتگو، مصاحبه و سوال در کنفرانس‌های مطبوعاتی از سوی مسئولان جمهوری اسلامی با واکنش منفی مواجه شده است که این واکنش‌ها را می توان به منزله عدم رسمیت شناختن این شبکه قلمداد نمود.





اما روز گذشته در کنفرانس مشترک خبری وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل، محمدجواد ظریف در اقدامی غیر متعارف به سوال " نفیسه کوهنورد " خبرنگار بی بی سی فارسی پاسخ گفت.



این خبر که در شبکه تلویزیونی و وب سایت بی بی سی فارسی منعکس شد، بدین شرح بود:





«آقای ظریف در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی درباره دامنه همکاری ایران با نیروهای کرد تایید کرد که ایران هم با دولت عراق و هم با دولت اقلیم کردستان " در حوزه‌های مختلف همکاری نظامی " داشته است.


او گفت: " خوشحالیم که به تعهداتمان عمل کردیم درحالی که غربی‌ها به تعهداتی که داده بودند عمل نکردند. "




وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوال دیگر نفیسه کوهنورد " خبرنگار بی‌بی‌سی درباره حضور نیروهای مسلح کرد ایرانی در منطقه گفت: " ما یک نیروی مسلح داریم و آن هم نیرویی است که تحت امر جمهوری اسلامی است. اگر گروه دیگری باشد تروریستی است که ما آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم. "


آقای ظریف بار دیگر تاکید کرد که ایران در عراق نیروی نظامی ندارد، ولی آماده کمک به عراق و کردستان است.




در صورت صحت این خبر که ویدیو و تصاویر آن(از شبکه و وب سایت بی بی سی فارسی) در ادامه آمده است، باید منتظر بود تا توجیه این اقدام را از زبان مسئولان وزارت خارجه شنید و یا در صورت عدم صحت آن، باید منتظر تکذیبیه این وزارتخانه بود.

ویدیو / سوال نفیسه کوهنورد از ظریف و پاسخ وزیر امور خارجه



دانلود


تصاویر خبر مذکور در وب " سایت بی بی سی فارسی "

ظریف بی بی سی

ظریف بی بی سی