آمریکا نشان داد غیرقابل اعتماد است

به گزارش افکارنیوز، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار " ارکی تئومیویا " وزیر خارجه فنلاند با اشاره به سابقه طولانی روابط حسنه ایران و فنلاند، گفت: پیشینه ذهنی مثبت ملت ایران از فنلاند به همراه روابط حسنه دولت‌های دو کشور پشتوانه خوبی برای توسعه روابط دوجانبه و همکاری‌های فی‌مابین در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و زیست‌محیطی است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از ارتقاء سطح همکاری‌های خود با پارلمان فنلاند در سطوح مختلف از جمله کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی استقبال می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به رشد تروریسم در منطقه و جهان، گفت: منطقه خاورمیانه بر پایه حمایت‌های آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها به سمت افراط‌گرایی و خشونت پیش رفته و تروریست‌ها موجب تشدید تنش، ایجاد بحران‌های مختلف در منطقه و تهدید علیه همه کشورهای جهان شده‌اند.

بروجردی افزود: مبارزه با تروریسم نیاز به اقدام قاطع، صادقانه و همکاری و همفکری جدی همه کشورها دارد.

وی در پایان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با ۱ + ۵، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات خود با ۱ + ۵ جدی و پایبند به تعهدات خود می‌باشد و این انتظار منطقی نیز وجود دارد که طرف‌های مقابل نیز با رویکرد مثبت رفتار صادقانه و توأم با حسن نیت در صدد حل مسأله باشند.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس ادامه داد: آمریکا با وضع تحریم‌های جدید علیه کشورمان که مخالف نص صریح توافق هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ می‌باشد، یک بار دیگر نشان داد که غیرقابل اعتماد است.

" ارکی تئومیویا " وزیر خارجه فنلاند نیز در این دیدار، گفت: با توجه به روند مثبت روابط دو کشور دولت و پارلمان فنلاند مصمم هستند که روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مقررات حاکم بین‌المللی گسترش دهند.

وی با اشاره به مذاکرات ۱ + ۵ با جمهوری اسلامی ایران، گفت: کشورهای اروپایی مصمم هستند مذاکرات را به سمت توافق نهایی به نفع هر دو طرف پیش برده و با لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خود را با جمهوری اسلامی ایران تا سطح قابل ملاحظه‌ای ارتقا دهند.

وزیر خارجه فنلاند در پایان خاطرنشان کرد: فنلاند ضمن توجه به اهمیت مبارزه با تروریسم در منطقه، تجهیزات نظامی خود را در اختیار دولت عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش قرار داده است.