واکنش تل‌آویو به انتخاب موگرینی

به گزارش افکارنیوز، روزنامه جروالم پست در گزارشی به قلم " هرب کینون " نوشت: اسرائیل از انتخاب " دونالد تاسک " خرسند شد ولی انتخاب " فدریکا موگرینی " موضع محتاطانه‌ای می‌طلبید.

یک مقام اسرائیلی در مورد وی می‌گوید: او یک مولفه ناشناس است. هنوز مشخص نیست که او چه میزان برای رویارویی با پرونده‌های پیچیده‌ای چون پرونده ایرانی‌ها، آمادگی دارد.

با این حال، یک منبع دیگر می‌گوید تل‌آویو موگرینی را یک " برگه سفید " می‌داند و همین امر می‌تواند به ایجاد روابط نزدیک با اتحادیه اروپا منجر شود.

موگرینی که از تجربه اندکی در زمینه فعالیت های سیاسی برخوردار است ولی اعتماد به نفس بسیار بالایی دارد، در ماه های اخیر بر تعداد سفرهای خارجی خود بویژه به اوکراین و روسیه و خاورمیانه افزود.

دیدار وی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه انتقاد زیاد کشورهای شرق اروپا را به همراه داشت و او را به طرفداری از روسیه متهم کردند.

موگرینی زاده شهر رم است، همه مراحل تحصیلی خود را در همین شهر پشت سر گذاشته و فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه لاساپینزا است.

وی پایان نامه خود را با موضوع اسلام و سیاست و در زمان اقامتش در فرانسه و گذراندن یک دوره مطالعاتی در موسسه مطالعات و تحقیقات جهان اسلام و عرب به رشته تحریر درآورد.

موگرینی در کمپین های ملی و اروپایی مبارزه با بیگانه هراسی و نژاد پرستی به شدت فعال بوده است.