دو شرط رسایی برای وزیر پیشنهادی علوم

به گزارش افکارنیوز، " حمید رسایی " با اشاره به تأکید رهبر انقلاب خطاب به دولت مبنی بر اینکه فتنه‌ سال ۸۸ و فتنه‌گری خط قرمز نظام است، اظهار داشت: این تأکید فقط در خصوص اعضای هیئت دولت نیست زمانی که مسئله‌ای خط قرمز نظام شد علاوه بر وزرا، باید قوای دیگر حتی نهادهایی که درون ساختار سه قوه نیستند، اما جزو نظام اسلامی شمرده می‌شوند مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام باید این خط قرمز را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی نهادها ملزم به رعایت این خط قرمز هستند، ادامه داد: تاکنون رهبر معظم انقلاب به این صراحت در مورد این موضوع که یک سیاست‌گذاری و جهت‌گیری است صحبت نکرده‌ بودند اما از این پس کسی نمی تواند از درون حاکمیت و نظام اسلامی ارتباط خود با فتنه گران را توجیه کند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: اگر رئیس مجلس و رئیس دستگاه قضا بخواهد کسی را در جایی منصوب کند باید این خط قرمز را رعایت کنند که الحمدالله درحال حاضر این موضوع را رعایت کرده‌اند حتی در سازمان‌ها معاونت‌های ریاست جمهوری حتی در مناصب مهم دستگاه‌های عمومی مرتبط با دولت باید این خط قرمز رعایت شود.

وی گفت: در مورد دولت با توجه به اینکه در طول یک سال گذشته عده‌ای تلقی و تصورشان این بود که به اسم اعتدال و اتحاد می‌توانند فتنه‌ سال ۸۸ را به فراموشی بسپارند و فتنه گران را کم کم به جایگاه‌های حاکمیتی بازگردانند که تأکید ویژه‌ رهبر انقلاب جلوی این دسیسه را گرفت تا با چنین قالبی مجددا فتنه‌گرها تنفس مصنوعی پیدا نکنند و در نهادها و مراکز دولتی نفوذ نداشته باشند.

رسایی تصریح کرد: همان گونه که مجلس شورای اسلامی در زمان رأی اعتماد با رویکرد رعایت این خط قرمز به برخی از وزرای پیشنهادی رأی نداد و برخی از وزرای پیشنهادی مانند زنگنه، آخوندی و ربیعی هم بر اساس فشار مجلس از فتنه‌ سال ۸۸ اعلام برائت کردند، از این پس هم مجلس با توان بیشتری به این مشی ادامه خواهد داد.

وی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم رعایت اعضای دولت به فاصله با فتنه و فتنه گران به معنای تایید استیضاح صورت گرفته بود، چرا که یکی از مهمترین دلایل استیضاح وزیر علوم عدم توجه به این خطر قرمز نظام در انتصابات وزارت علوم و دانشگاه‌ها بود، بنابراین اگر وزرای دیگر به این خط قرمز توجه نکنند حتما با اهرم نظارتی استیضاح مجلس مواجه می‌شوند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: حتی اگر ١ وزیر هم به رعایت این خط قرمز توجه نکنند مجلس به استراتژی که رهبر انقلاب تعیین کرده است پایبند خواهد بود و رعایت این خط قرمز را مطالبه خواهد کرد.

وی در خصوص وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: وزیر علوم پیشنهادی باید دو شرط عمده داشته باشد در کنار شرایط عمومی، توانایی‌های علمی، برنامه‌ مدیریتی برای ارتقاء سطح علمی دانشگاه‌ها و رتبه‌ علمی کشور، باید دو شرط اساسی دیگر هم داشته باشد.

رسایی ادامه داد: اولین شرط رعایت و حفظ فاصله با جریان فتنه و فتنه‌گران است و دومین شرط این است که باید گزارش جامع و مستند از موضوع بورسیه‌های غیرقانونی ارائه دهد چون بعضا در دولت، بعد از استیضاح فرجی‌دانا صحبت از این بود که این استیضاح به این دلیل بود که فرجی‌دانا قصد داشته با بورسیه‌های غیر قانونی برخورد کند و برخی از نمایندگان مجلس‌ هم در بورسیه‌های غیر قانونی دست داشتند بنابراین هر شخصی به عنوان وزیر علوم پیشنهادی مطرح می‌شود باید یک گزارش جامع از این موضوع دهد یا به صراحت باید این ادعا را اصلاح کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر حتی نماینده مجلس در بورسیههای غیر قانونی نقش داشته باشد بايد با آن برخورد شود، خاطر نشان کرد: وزیر پیشنهادی بايد به صراحت این موضوع را اعلام کند و اگر اين ادعاها درست نبوده بايد از پشت تريبون مجلس اعلام کند.