شرط روسیه برای دیدار وزرای۱ + ۵

به گزارش افکارنیوز، ریانووستی اعلام کرد: «سرگئی ریابکوف» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه روز سه‌شنبه با «ریانووستی» تصریح کرد که احتمال می‌رود وزرای خارجه گروه ۱ + ۵(آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) با ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره برنامه هسته ای ایران دیدار و گفت‌وگو کنند.

وی ادامه داد: «احتمال می‌رود که نشست وزرای ۱ + ۵ با وزیر خارجه ایران ضروری باشد. دلایلی برای تماس‌ها در این شکل و ساختار وجود دارد. این مذاکرات بسته به دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین مدیران سیاسی ایران و ۱ + ۵ در نیویورک در تاریخ ۱۸ تا ۲۲ سپتامبر دارد.

ریابکوف تأکید کرد: فکر می‌کنم که اگر این مذاکرات نتایجی داشته باشد، نشست با ساختار کامل بین ۱ + ۵ و ایران شکل خواهد گرفت.

معاون وزیر خارجه روسیه سپس به تحریم‌های جدید غرب علیه مسکو اشاره کرد و تصریح کرد که روسیه دلیلی نمی‌بیند که بخواهد درباره تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه کشورش بحثکند.

وی ادامه داد: «تحریم‌های جدید هیچ تأثیری بر تلاش‌های روسیه برای تنش‌زدایی در اوکراین ندارد و موضع غیرهسته‌ای اوکراین قابل اصلاح نیست.

ریابکوف تصریح کرد: روسیه و آمریکا احتمالاٌ درباره توافق پیمان نیروهای هستهای میانبرد با یکدیگر بحث و گفتوگو کنند ولی چارچوب و فرمت این مذاکره هنوز مشخص نیست.