برای انتخابات مجلس روی من حساب باز نکنید

به گزارش افکارنیوز، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در نخستین اردوی سراسری تشکل‌های سیاسی و اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری چنین اردوهایی را مفید توصیف کرد.

رضایی با بیان اینکه امیدوارم با فعالیت تشکل‌ها نشاط بیشتری در ابعاد سیاسی و فرهنگی در دانشگاه‌ها به وجود بیاید، اظهار کرد: من تشکل‌های دانشگاهی را به دانشگاهی در سایه تعبیر می‌کنم، دانشگاهی که حتی از دانشگاه اصلی هم می‌تواند بزرگ‌تر باشد و در آن اتفاقات بسیار خوبی رخ داده، پیوندهای زیادی برقرار شده و دوستی‌های مستحکمی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: ارتباطاتی که در این دوره ایجاد شده نیز در آینده تاثیرات زیادی در زندگی افراد بر جا گذاشته و فعالیت های سیاسی در ساختن زندگی خود من هم تاثیر گذار بوده است. توصیه من به دوستان این است که این حرکت را ادامه دهند و خسته نشوند.

رضایی ضمن نامناسب خواندن هر نوع افراط و تفریط برای تشکل‌ها، به قرار داشتن منطقه در بحران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با وجود این شرایط کشورمان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت کشورمان در منطقه و جهان تصریح کرد: اصطلاحا سر چهارراه دنیا ایستاده‌ایم و به راحتی می‌شود تبدیل به یک قدرت بزرگ در جهان شد، حتی اگر نفت هم نداشته باشیم سرزمین ما پتانسیل درآمد میلیاردها دلار درآمد دارد و این به خاطر موقعیت ژئوپلیتیکی کشور ماست. ما می‌توانیم میلیاردها دلار از عبور کشتی‌ها و هواپیماها درآمد داشته باشیم. حالا این که چقدر وارد شدیم یا چرا وارد نشدیم بحثدیگر است اما منظور من این است که این کشور فرصت طلایی زیادی در اختیار دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات آمریکا برای مقابله با تروریسم، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که آمریکا بدون ایران نمی‌تواند تروریسم را از بین ببرد و این کارهایش آب در هاون کوبیدن است.

وی با اشاره به موقعیت ایران برای مقابله با تروریست‌ها در منطقه، اظهار کرد: این بهترین فرصت تاریخی برای ماست که به طور مشروع می‌توانیم در بیرون از مرزها در مقابله با تروریست‌ها نقش داشته باشیم.

رضایی با اشاره به اظهارات کسینجر درباره تلاش ایران برای تبدیل شدن به امپراطوری در منطقه، اظهار کرد: ایران به دنبال امپراطوری نیست، ایران به دنبال ساخت تمدن بزرگ در منطقه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جناح‌های سیاسی را یک برکت برای جمهوری اسلامی دانست و افزود: البته این دو جناح از هم فروپاشیده و در حالت میرایی به سر می‌برند و در حقیقت می‌توان گفت که هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا در شیب سرازیری خود قرار گرفته اند و نیازمند بازسازی جناحی‌اند. باید از درون دو جناح سیاسی کشور افراد جدیدی وارد جامعه شوند.

وی ضمن درخواست از اعضای تشکل‌های دانشجویی برای حضور در همایش‌های کشورهای مختلف، اظهار داشت: چه اشکالی دارد که دانشجویان ما به دانشگاه‌های بغداد، دمشق و حتی غزه بروند. شما می‌دانید حضورتان در غزه چقدر سر و صدا به پا می‌کند.

رضایی خود را طرفدار اقدامات ابتکارانه و نوآورانه در جنبش‌های دانشجویی دانست و افزود: همانطور که جناح‌ها به نوسازی احتیاج دارند، تشکل‌ها هم باید نوسازی شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که از او درباره علت انصرافش از اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ پرسید، گفت: من یک انقلابی تابع قانون هستم و از دوران مشروطه تاکنون هم تلاش همه ما استقرار قانون بوده است. بنابراین تا زمانی که فرصت اعتراض بود به این موضوع اعتراض کردم، اما وقتی شورای نگهبان نظرش را اعلام کرد به آن نظر تمکین کردم.

دانشجویی دیگر از محسن رضایی درباره ماجرای مک فارلین و نقش رژیم صهیونیستی در این ماجرا سوال کرد و رضایی نیز در پاسخ گفت: من اهل مماشات نیستم اما اهل مصلحتم و خانه من هم مجمع تشخیص مصلحت نظام است. مسئله مک فارلین از جایی شروع شد که آمریکایی‌ها احساس کرند ما در دور پیروزی‌ها افتاده‌ایم و برای همین تلاش کردند با ایران ارتباط برقرار کنند.

فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بعد از این درخواست ایران هم گفت به ما اسلحه بدهید، این یک دیپلماسی پنهان بود، دیپلماسی پنهان کار دستگاه‌های اطلاعاتی است و دیپلماسی آشکار کار وزارت امور خارجه. آمریکا هم در تلاش بود تا یک دیپلماسی پنهان با ایران داشته باشد که ما هم مخالفت نکردیم در حقیقت خواستیم ببینیم که انتهای ماجرا چه می‌شود.

رضایی با بیان اینکه ایران لیستی از تجهیزات مورد نیاز خود در جنگ به ویژه تجهیزات آمریکایی نظیر موشک‌های ماگ را به آمریکایی‌ها داد، گفت: آقای مک فارلین گمان می‌کرد که ما چون آخوند و دانشجو هستیم، با یک کیک و انجیل می‌تواند سر ما را کلاه بگذارد و او به همین خاطر به فرودگاه مهرآباد آمد و درخواست کرد که اول ارتباط برقرار شود و بعد برویم سراغ تسلیحات نظامی در حالی که ما گفتیم اول برادری‌ات را ثابت کن بعد ارتباط برقرار می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نخستین بار اسرائیل این موضوع را لو داد، اظهار کرد: سپس یک روزنامه لبنانی این موضوع را افشا کرد که بلافاصله حضرت امام(ره) هم دستور دادند که این موضوع را به مردم بگویید، البته آقای هاشمی می‌گویند امام از قبل در جریان این موضوع بوده‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه اسرائیل معتقد است باید راه ارتباط ایران با آمریکا از تل آویو بگذرد، خاطرنشان کرد: الان هم همینطور است، اسرائیل و عربستان نمی‌گذارند که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد.

وی درباره مشورت دادنش به دولت در حوزه اقتصاد و نظرش درباره پرداخت نقدی یارانه، خاطرنشان کرد: البته من هم به این دولت و هم به سایر دولت‌ها مشورت داده‌ام و می‌دهم اما اینطور هم نیست که آنها از من رسما درخواست مشورت داشته باشند و مشورت‌های من یکطرفه بوده است چراکه امروز دیگر مسئله اداره کشور و کمک به مردم مطرح است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح اصلاح قیمت‌ها خاطرنشان کرد: اگر این موضوع شکل بگیرد سالانه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان سود خواهیم کرد و هر نفر در سال چند میلیون تومان نصیبش می‌شود اما بازگرداندن این پول به شکل نقدی به جیب مردم تورم را افزایش می‌دهد. با این شیوه ما پول را در جیب مردم می‌گذاریم و از جیب دیگر مردم بیرون می‌کشیم.

رضایی با بیان اینکه ما در اقتصاد توهم پولی داریم، گفت: مردم از بالارفتن قیمت‌ها اطلاع دقیقی ندارند و میزان آن‌را نمی‌توانند به خوبی برآورد کنند. بطور کلی اگر یارانه به جیب مردم برود و از آن‌طرف تورم بالا برود این یک دل خوش کنک است و ما باید به مردم پول درآمدی بدهیم نه سکه‌های داغ.

به گفته وی پول درآمدی یعنی پولی که هم برای مردم شغل درست کند، هم سود دهی داشته باشد و هم تورم را کنترل کند.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحثجنگ من معتقدم که نباید برخی جنگ را به نفع خود مصادره کنند، جنگ یک موضوع ملی بود و شخصی و جناحی نگاه کردن به آن یک خیانت است. در بحثاتفاقات ۸۸ هم من قانع شدم، البته ممکن است در هر انتخاباتی ۵۰۰ هزار تا یک میلیون رای مسائلی باشد و این در انتخابات تمام دنیا نیز وجود دارد.

او درباره احتمال همکاری ایران با آمریکا در بحثمبارزه با تروریست نیز گفت: ما الان داریم با تروریست ها می جنگیم و همه دنیا این را می دانند. اما اینکه بخواهیم به آمریکایی ها بسته ای بدهیم و با آنها همکاری کنیم، الان زود است چون نمی دانیم آمریکایی ها چقدر صداقت دارند و آیا اگر ما با آنها همکاری کردیم، چقدر ممکن است از اطلاعات ما سواستفاده نکنند. باید ببینیم نتیجه ائتلافی که آنها تشکیل داده اند چه خواهد شد.

رضایی افزود: خوشبختانه با آمدن دولت جدید و اقدامات انجام شده فضای خوبی در افکار عمومی دنیا درباره ما ایجاد شده و افکار عمومی چرخش خوبی به سمت ما داشته‌اند.

وی نوآوری، ابتکار و خلاقیت را عامل مهم در پیروزی ایران در جنگ دانست و افزود: تمام کارشناسان نظامی دنیا معتقد بودند که شکست ایران در جنگ ۱۰۰ درصد است اما اینطور نشد. برخی می‌گویند ایمان و روحیه شهادت طلبی عامل مهم در پیروزی ایران بود اما در حقیقت ابتکار و نوآوری بود که مانند جویی شد که آب ایمان از آن عبور کند.

رضایی، راه عبور از تحریم‌های اقتصادی را را اقتصاد مقاومتی و سند ۲۴ ماده‌ای آن دانست و درباره ارتباط ایران با آمریکا نیز گفت: همین مذاکرات که با حمایت رهبری و جدیت دولت در حال انجام است تست خوبی است که حداقل صداقت آمریکایی‌ها سنجیده شود و اگر آنها صادق بودند این خودش یک گام به جلو است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع تحریم‌ها نیز گفت: اگر ۱۰ تا از این تحریم‌ها نیز تصویب کنند عزت ما شکسته نخواهد شد.

وی در پایان این دیدار یکی از دانشجویان از رضایی پرسید که آیا برای انتخابات مجلس روی شما حساب کنیم یا خیر که وی گفت: روی ما حساب باز نکنید.