سید "حسین نقوی حسینی" گفت: اقدام دولت امارات در تجاوز به آبهای سرزمین ایران و نصب پرچم به سکوهای گازی ایران اقدامی غیر قابل توجیه است و باید این کشور نسبت به این اقدام تعجب برانگیز و تحریک کننده پاسخگو باشد.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته اثبات کرده که نسبت به کوچکترین تجاوز به حاکمیت ارضی خود سکوت نکرده و قاطعانه به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.

وی با تاکید بر لزوم اقدام مناسب از طرف وزرات امور خارجه، گفت: وزارت خارجه باید به سرعت سفیر کشور امارات متحده عربی را احضار و مراتب اعتراض خود را به این دولت ابلاغ کند.

نقوی حسینی تاکید کرد: احضار سفیر امارات در تهران حداقل کاری است که وزارت امور خارجه نسبت به تجاوز این کشور به آب‌های سرزمینی ایران باید انجام دهد.

نماینده ورامین در مجلس، افزود: به طور قطع اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز به این خبر واکنش نشان داده و در جلسه‌ای این موضوع را بررسی خواهند کرد.

"عبدالله کعبی" نماینده آبادان روز یکشنبه - ۵ تیرماه - در نطق میان دستور خود از ساخت و سازهای اماراتی ها در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در حالی که اماراتیها در آبهای ایران سکو زدهاند، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در آخرین دیدار خود با مقامهای اماراتی، مذاکرههایی داشته است، اما به این برخورد اماراتیها اعتراضی نکرده است.